مدعی بودن دانشمندان در مورد کج بودن جهان!
 
ادعای دانشمندان در مورد کج بودن جهان!
یک کارشناس امور فضایی ناسا از وجود ساختارهای عظیم ناشناخته‌ در فضا خبر داده که مانند جاروبرقی عمل کرده و با کشاندن کهکشان‌ها به سوی خود، جهان را کج کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، دیوید گلن، اولین آمریکایی حاضر در مدار اشاره کرده که انسان‌ها بر این تصور هستند که درک کاملا خوبی از قوانین جهان دارند.
وی می‌گوید طبق باور انسان ما بر روی یک سیاره کوچک در مدار خورشید و در حاشیه کهکشان راه شیری که گلن آنرا یک کهکشان کاملا عادی در یک جهان بی‌نهایت خوانده، قرار داریم.
به گفته گلن، بیشتر ما فکر می‌کنیم قوانین فیزیک در جهان تغییر نمی‌کنند حتی اگر موارد آزمایشی ما میلیاردها سال نوری دورتر باشند.

این نظریه اصل کوپرنیکی نام دارد که دانشمندان بیشتر دانش علمی خود در مورد جهان را بر اساس آن پایه‌گذاری کرده‌اند.
اما به گفته گلن این کار می‌تواند بسیار اشتباه باشد.
دانشمندان با بررسی نور کهکشانهای دور برای مطالعه سرعت و جهت اجسام متحرک مانند سیارات و ستارگان، شروع به بررسی محتاطانه‌تر ساختار جهان کرده‌اند.

بر اساس مشاهدات آنها برخی خوشه‌های کهکشانی دور به جای اینکه طبق انتظار از یکدیگر دور شوند، به نظر می‌رسد که در یک جریان فضایی مانند یک رودخانه گیر کرده‌اند.
این اجسام با سرعت های بسیار زیاد (حدود 3.2 میلیون کیلومتر در ساعت) در یک مسیر خاص حرکت می‌کنند.
دانشمندان مطمئن نیستند دلیل این امر چیست اما آنرا را جریان تاریک خوانده‌اند.

گلن برای بررسی دلیل رویداد این امر، اظهار کرده که به عقیده دانشمندان باید یک چیز بزرگتر در فضا وجود داشته باشد.
وی گفت: این چیز باید بسیار بزرگتر از هرچیزی باشد که دانشمندان تاکنون در جهان شناخته شده دیده‌اند.

به گفته گلن، این چیز می‌تواند به قدری عظیم باشد که خوشه‌های کهکشانی در برابر آن کوتوله به نظر برسند و توسط این جاربرقی غول‌پیکر فضایی به درون کشیده شوند.
به باور دانشمندان، این جسم عظیم اسرارآمیز به قدری بزرگ است که احتمالا جهان را کج کرده است.

البته به گفته گلن اکنون امکان بررسی این نظریه وجود ندارد چرا که دانش بشری از فناوری مشاهده ساختارهای عظیم خارج از جهان قابل مشاهده که شعاع آن حدود 45.7 میلیارد سال نوری است، برخوردار نیست.
وی بر این نکته جالب تاکید داشته درحالی که جهان در 14 میلیارد سال قبل به وجود آمده، نور ورای جهان شناخته شده از زمان کافی برای رسیدن به تلسکوپهای بشری برخوردار نبوده است.

برخی دانشمندان تلاش کرده‌اند که این پدیده را با این فرضیه که یک جهان همسایه باعث کشش و شیب عجیب شده، این پدیده را توضیح دهند.
به گفته گلن، اگرچه شاید زمان زیادی طول بکشد تا فناوری لازم برای شناسایی ماهیت این اجسام عظیم تولید شوند، این اجسام از قدرت کافی برای زیر سوال بردن اصل یکنواختی جهانی توسط کارشناسان برخوردارند.

موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, | 20:36 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

شخصیت شناسی با عدد آخر شماره ی موبایل شما

 مشاهده شخصیت شناسی جالب  …

 

شخصیت شناسی با عدد آخر شماره ی موبایل شما

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : 30 تير 1392برچسب:, | 20:19 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

این درختی است که سیب اش بر سر نیوتن افتاد و نخستین جرقه کشف جاذبه بر سر نیوتن افتاد.

 

درخت معروفی که سیب اش بر سر نیوتن افتاد ! (+عکس)

 

برچسب‌ها:

تاريخ : 30 تير 1392برچسب:, | 20:19 | نویسنده : علیرضا زینالپور |
 گوشی موبایل استثنایی نوکیا با دوربین 41 مگاپیکسلی (+تصویر)
این گوشی هوشمند جدید Lumia 1020 نام دارد و فناوری جدید این امکان را برای آن ایجاد می‌کند که در آن واحد با هر بار فشار دادن کلید شاتر دو عکس به صورت همزمان تهیه کند تا در این حالت تصاویر با کیفیت 38 مگاپیکسلی گرفته شوند.
 
دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند همچنین قابلیتی دارد که با آن می‌توان عکس‌ها را با کیفیت 5 مگاپیکسل تهیه کرد تا کاربران به راحتی بتوانند عکس‌های کم‌حجم را از طریق سیستم‌عامل ویندوز فون 8 روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

 گوشی موبایل استثنایی نوکیا با دوربین 41 مگاپیکسلی (+تصویر)
 

گوشی هوشمند Lumia 1020 با دوربین دیجیتالی 41 مگاپیکسلی، حسگر نوری ZEISS را به همراه 6 لنز فیزیکی، سیستم اپتیکال تثبیت تصویر، سیستم افزایش دهنده شفافیت تصویر در فضاهای تاریک و ... در خود جا داده است.

دوربین دیجیتالی این محصول همچنین می‌تواند تصاویر ویدیویی را با صدای استریو در خود ضبط کند و حتی در فضاهایی مثل کنسرت‌ها نیز صداهای اضافی محیط را حذف کرده و فقط صدای اصلی را نگه دارد. این قابلیت جدید تصویربرداری Rich Recording نام دارد و کیفیت صدای ضبط شده همراه با تصویر را نسبت به صدایی که از میکروفون‌های معمولی گوشی‌های هوشمند ضبط می‌شود 6 برابر ارتقا می‌دهد.
 

پس از انتشار شایعات فراوان در روزها و هفته‌های گذشته، شرکت نوکیا سرانجام از گوشی هوشمند جدید خود که پیشرفته‌ترین محصول این شرکت محسوب می‌شود و دوربین دیجیتالی 41 مگاپیکسلی را نیز در خود جا داده است، رونمایی کرد.

نوکیا توضیح داد که فناوری جدید آن موسوم به PureView شامل سیستم نوری تثبیت تصویر می‌شود و این مسئله به آن معنی خواهد بود که گوشی هوشمند جدید می‌تواند شفاف‌ترین و بهترین عکس‌ها را نسبت به تمام دوربین های دیجیتالی موجود در جهان بگیرد.

موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : 30 تير 1392برچسب:, | 20:19 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

برخی از این شهرها بیش از سه هزار سال است که میزبان انسان های مختلف هستند.به گزارش تکناز از روز اولی که انسان ها وارد زمین شدند تمایل به زندگی گروهی و دسته جمعی داشتند به همین علت شهرهای مختلفی را پدید آورده اند که بسیاری از آن ها از بین رفته اند اما تعدادی از شهرهای باستانی دنیا هنوز هم به عنوان شهرهای مهم و قابل سکونت شناخته می شوند. 

 


** دمشق


با قدیمی ترین شهرهای حاضر امروز آشنا شوید (+عکس)


دمشق شهری بزرگ، قدیمی و پایتخت سوریه امروزی است. این شهر نزدیک به 2.6 میلیون نفر جمعیت دارد و به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا شناخته می شود. شواهد به دست آمده حاکی از آن است که این شهر از 1700 سال پیش از میلاد مسیح میزبان انسان ها بوده است. این شهر یکی از فرهنگی ترین شهرهای دنیا نیز هست و آثار باستانی و فرهنگی
 بسیاری در آن دیده می شود.

 

 

** شوش

 

با قدیمی ترین شهرهای حاضر امروز آشنا شوید (+عکس)

 


شوش کهن ترین شهر جهان حدود 5 هزار سـال پیش از میلاد به عنوان کانون مذهبی ساکنان دشت اطراف بنیاد نهاده شد. این شهر بـاستانی به این علت که از آغاز حیات آن تـاکنون زندگی شهری در آن جریان دارد به عنوان کهن ترین شهر جهان شناخته شده است. شوش پـایتخت عیـلام از موقعیت ممتازی برخوردار بود. کـاخ «آپـادانا» یکی از بـاشکوه‌ تـرین کاخ ‌های آن از شهرت عالمگیر برخوردار است و یکی از کم نظیرترین آثار باستانی جهان به شمار می رود. کـاخ آپادانا به دستور داریوش پادشاه هخامنشی درحدود سال‌های 521 - 515 پیش از میلاد در شوش روی آثار و بقایای عیلامی بنا نهاده شد.

 

 

 


** آتن

 


با قدیمی ترین شهرهای حاضر امروز آشنا شوید (+عکس)

 


در هر کتاب تاریخی که بخوانید نامی از آتن، پایتخت این روزهای یونان به گوش می خورد. این شهر از گذشته های دور میزبان انسان ها بوده و حوادث بسیاری را به چشم دیده است. مورخان با توجه به آثار و بقایای که در این شهر یافت شده است قدمت آن را بیش از 3400 سال تخمین زده اند. آتن این روزها به عنوان بزرگترین شهر یونان شناخته می شود و البته پایگاهی برای هنر و فرهنگ اروپایی است زیرا اثار قرون مختلف اروپا در این شهر به راحتی پیدا می شود.

 

 

 


** بنارس

 

با قدیمی ترین شهرهای حاضر امروز آشنا شوید (+عکس)

 


هندوستان کشوری است که یکی از قدیمی ترین تمدن های دنیا را در دل خود نگه داری می کند. شهر "بنارس" که در این کشور به عنوان شهر مقدس شناخته می شود قدمتی نزدیک به 3200 سال دارد. این شهر به عنوان قدیمی ترین و البته متفاوت ترین شهر هند به شمار می آید زیرا مردم هند اعتقاد دارند اگر در این شهر بمیرند دیگر روز جزایی نبوده و یک سره وارد بهشت خواهند شد.

 

 

 


** لیسبون

 

با قدیمی ترین شهرهای حاضر امروز آشنا شوید (+عکس)

 


پایتخت و بزرگترین شهر کشور پرتغال به عنوان قدیمی ترین شهر غرب اروپا نیز شناخته می شود. این شهر ازنظر باستانی دارای اثاری بسیار قدیمی است و کارشناسان قدمت آن را نزدیک به 3200 سال تخمین زده اند. این شهر در سال 1755 بر اثر زلزله ای شدید دچار مشکلات بزرگی شد و بسیاری از آثار آن از بین رفت اما بار دیگر به محلی برای زندگی افراد تبدیل شد.

 

 

 


** ژیان

 


با قدیمی ترین شهرهای حاضر امروز آشنا شوید (+عکس)

 


یکی از بزرگترین شهرهای چین این روزها به عنوان قدیمی ترین شهر زنده این کشور نیز شناخته میشود. "ژیان" که مرکز استان "شانژی" است قدمتی بیشتر از 3100 سال دارد و اثار باستانی آن از دیگر شهرهای چین بیشتر است. این شهر یکی از بزرگترین اثار باستانی دنیا را با نام سربازان تراکوتا در دل خود نگه داری می کند. این سربازان به عنوان یکی از پنج گنجینه عظیم چین به شمار می آیند.

 

 

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : 30 تير 1392برچسب:, | 20:19 | نویسنده : علیرضا زینالپور |
 جنجال اینترنت رایگان در اتوبوس های تهران (عکس طنز)
 
 
اصل خبر :
اینترنت رایگان در اتوبوس های تهران

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران از راه اندازی خط اینترنت در داخل اتوبوس های یکی از خطوط اتوبوسرانی از صبح امروزخبر داد .

به گزارش تسنیم، مهندس پیمان سنندجی افزود: برای نخستین بار در کشور، اتوبوس های یکی از خطوط اتوبوسرانی تهران ( شهید برادی - پایانه علم و صنعت) که حدود 5/10 کیلومتر طول دارد و بخش قابل توجهی از مسافران آن را دانشجویان تشکیل می دهند، به اینترنت مجهز شده اند و ازامروز مسافران می توانند به طور رایگان از اینترنت در داخل این اتوبوس ها استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه تجهیز اتوبوس های این خط به اینترنت به صورت آزمایشی و طرح پایلوت اجرایی می شود، ادامه داد: مسافران به وسیله تبلت، گوشی های تلفن، لب تاپ و.. می توانند در داخل اتوبوس های این خط از اینترنت بهره مند شوند و در صورتی که استفاده از اینترنت در داخل این اتوبوس ها مورد استقبال قرار گیرد، این آمادگی و امکان وجود دارد که سایر خطوط اتوبوسرانی پایتخت را به اولویت خطوطی که دانشجویان بیشتر از آن استفاده می کنند، به اینترنت مجهز کنیم.

 

سنندجی با بیان اینکه مسافران این خط بدون نیاز به نام کاربری و رمز ورود می توانند از اینترنت استفاده کنند گفت: تجهیز اتوبوس های تهران به اینترنت گامی دیگر در راستای ارتقای سطح خدمات رسانی به شهروندان و رسیدن به سیستم اتوبوس رانی مدرن و پیشرفته است چنانچه چنین امکانی تنها در شبکه اتوبوسرانی برخی از کشورهای پیشرفته وجود دارد و هدف مدیریت شهری تهران نیز این است که سیستم حمل و نقل عمومی را به سیستمی کارآمد، مورد اقبال و مدرن تبدیل کند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که استفاده از اینترنت در نخستین خط اتوبوسرانی پایتخت مورد استقبال شهروندان قرار گیرد و زمینه گسترش این طرح در کلیه خطوط اتوبوسرانی فراهم شود.

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : 30 تير 1392برچسب:, | 20:19 | نویسنده : علیرضا زینالپور |
این درخت در این مکان جالب از سال 1870 در این مکان قرار دارد و مردم این شهر معتقدند دانه ی این درخت از میان مدفوع پرندگان جوانه زده است.
 
شهر گرینبرگ در ایندیانا بخاطر رشد چند درخت بر بالای سقف برج دادسرا به «شهر درخت» مشهور شده است.
 
درخت معروفی که مکانی باورنکردنی روییده است ! (+ تصاویر)


به گزارش تکناز به نقل از جام نیوز در سال 1870 شهروندان گرینبرگ شاهد جوانه زدن یک درخت در بالای برج دادسرا بودند اما در آن زمان کسی به آن توجه نکرد تا اینکه چند سال بعد 5 جوانه جدید بر روی برج زده شد و سقف برج 34 متری دادسرا کم کم داشت تبدیل به یک بیشه پر از درخت می شد.
 
مقامات این شهر از آسیب رساندن ریشه ی این درختان به سقف دادسرا بسیار نگران بودند تا اینکه در سال 1888 تصمیم گرفتند درخت های کوچکتر را قطع کنند و فقط یکی از آنها را باقی گذاشتند که در آن زمان حدود 4.5 متر ارتفاع داشت.
درخت معروفی که مکانی باورنکردنی روییده است ! (+ تصاویر)

از آن زمان تاکنون این درخت رشد چشمگیری داشته و تعجب همگان را به خود جلب کرده است.

نکته جالب توجه اینجاست که این درخت از چه منبعی تغذیه می کند و چگونه تا کنون خشک نشده است. برخی بر این باورند گرد و غباری که با خود رطوبت به همراه دارند آن را تغذیه می کنند و برخی دیگر نیز به شوخی ادعا می کنند در سقف چوبی این دادسرا یک چشمه وجود دارد.
 

موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : 30 تير 1392برچسب:, | 20:19 | نویسنده : علیرضا زینالپور |
تاج محل اصلی در سال 1631 توسط "شاه جهان" هندی و برای همسرش ساخته شد. دط ساخت این مکان صدها کارگر چندین سال کار کردند تا آن را به پایان برسانند و حاصل ساختمانی بود که هرگز از یاد جهانیان خارج نخواهد شد.

به گزارش تکناز هند آثار باستانی بسیاری دارد که مهمترین آن ها "تاج محل" است. این ساختمان باستانی هر ساله گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند و به عنوان یکی از زیباترین ساختمان های دنیا شناخته می شود.

پیرمرد 77 ساله به عشق همسرش تاج محل دوم را ساخت !

"فیضل حسن کاداری" یک بازنشسته اداره پست در هند است که دست به کاری عجیب و جالب زده است. او از سال 2011 و پس از فوت همسرش تمام زندگی اش را صرف ساختن مکانی به مانند تاج محل به یاد او کرده است.

این مرد 77 ساله برای آنکه یاد همسرش همیشه باقی بماند دست به این کار زد. او برای ساخت این مدل کوچک از تاج محل تمام زندگی اش را فروخته است. این پیرمرد توانست با پس انداز 15 هزاردلاری و با کمک چندکارگر محلی این ساختمان را در دو سال به پایان برساند.

او که این روزها دیگر پولی ندارد، تصمیم گرفت این ساختمان را برای اقامت مسافرین اجاره دهد تا آن ها شب را در تاج محل تقلبی سپری کنند. این ساختمان با اینکه تقلبی است به یک مکان گردشگری تبدیل شده است.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : 30 تير 1392برچسب:, | 20:19 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

دیشب با داداشم نشستیم پای هندونه
جاتون خالی با قاشق تمام مغزش رو تراشیدیم و خوردیم
بابام از اونور داد میزنه میگه : یه ذره هندونه بزارید بمونه روی اون پوست
تا رومون بشه بزاریمش دم در ! اینجوری مردم فک میکنن بز داریم تو خونه :|

اون چیه که چشم داره ولی نمیبینه !؟
پا داره ، ولی حرکت نمیکنه !؟
بال داره ولی پرواز نمیکنه !؟
نوک داره ولی غذا نمیخوره !؟
پرنده ی مرده ! :D

لوازم آرایش چیست ؟
ابزار پیچیده شعبده بازی ، با قابلیت تبدیل لولو به هلو !


طرف تو آهنگش میگه :
چرا خورشید میتابه چرا میچرخه زمین

 

دیشب با داداشم نشستیم پای هندونه
جاتون خالی با قاشق تمام مغزش رو تراشیدیم و خوردیم
بابام از اونور داد میزنه میگه : یه ذره هندونه بزارید بمونه روی اون پوست
تا رومون بشه بزاریمش دم در ! اینجوری مردم فک میکنن بز داریم تو خونه :|

اون چیه که چشم داره ولی نمیبینه !؟
پا داره ، ولی حرکت نمیکنه !؟
بال داره ولی پرواز نمیکنه !؟
نوک داره ولی غذا نمیخوره !؟
پرنده ی مرده ! :D

لوازم آرایش چیست ؟
ابزار پیچیده شعبده بازی ، با قابلیت تبدیل لولو به هلو !


طرف تو آهنگش میگه :
چرا خورشید میتابه چرا میچرخه زمین
عشق من بگو چرا تو فقط بگو همین
خب مگه با گالیله و نیوتــــــــون طرفی !؟


شمـــام وقتی از خواب بیدار میشید
چند دقیقه تو جاتون میمونیـــن تا لـــود بشین آیــــــا ؟؟ :)

امروز ۵۰ متر دنبال تاکسی دویدم
بعد راننده نگه داشت گفت میخوای سوار بشی ؟؟
گفتم نه داداش فقط میخواستم که سفر خوشی رو برات آرزو کنم !

ﺻﺪﺍﯼ ﺑﭽﻪ ﺧﻮﺍﻫﺮﻡ ﻧﻤﯿﺰﺍﺭﻩ ﺑﺨﻮﺍﺑﻢ
ﻣﻦ ﺍﮔﻪ ﺑﭽﻪ ﺩﺍﺭ ﺑﺸﻢ ﺗﺎ ﻫﻔﺖ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﻣﯿﺰﺍﺭﻣﺶ ﭘﺮﻭﺭﺷﮕﺎﻩ
ﺑﻌﺪﺷﻢ ﻣﯿﺰﺍﺭﻣﺶ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯﯼ
ﺑﻌﺪﺷﻢ ﺭﻓﺖ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻣﯿﺰﺍﺭﻣﺶ ﺧﻮﺍﺑﮕﺎﻩ
ﻫﻤﻮﻧﺠﺎﻡ ﯾﮑﯿﻮ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﻪ ﺑﺮﻩ ﺳﺮﻩ ﺧﻮﻧﻪ ﺯﻧﺪﮔﯿﺶ
ﺣﻮﺻﻠﻪ ﺩﺍﺭﯾﺎ !

یه قانونی هست که میگه اگه بری کره مریخ
اونجا سیگار بکشی
بابات یهو اتفاقی اونجا داره رد میشه !

زندگی من به دو بخش تقسیم می‌شه
بخش اولش مهم نیست
بخش دومش هم به کسی مربوط نمی‌شه !

تازگی به این نتیجه رسیدم که
من از اول هم به جای کودک درون یه پیرمرد درون داشتم
نذاشت بچگی کنیم…..! :|

به سلامتیه لبخندی که کمکت میکنه
برا همه توضیح ندی حالت داغونه

پسرخالم معدلش شده ۱۹٫۷۵
سه روزه رفته تو اتاق درو رو خودش بسته
من همسن این بودم ۱۲ میشدم تا خونه با کیف روپایی میزدم !


صب از خونه زدم بیرون ، دیدم گوشیم نیست
از یه بنده خدایی گوشی گرفتم
زنگ زدم خونه پرسیدم گوشی من تو خونه ست؟
گفتن حالا میگردیم خبر میدیم
یهو دیدم گوشیم داره از اعماق کیفم زنگ میخوره
پیداش کردم دیدم از خونه زنگ میزنن
میگم: بله؟
میگن: الو سلام؛میگماااا گوشیت تو خونه نیستااا؛ بگرد پیداش کن !
 

 
شمام تو امتحانا هرچی سوال بلد بودید ۰/۵ نمره داشت
هر چی بلد نبودید ۲ نمره ای بود!؟ :) )

گرگه میره دم خونه شنگول منگول در میزنه
یه دفعه خرسه گریه کنون میادبیرون میگه: بابا تو مارو کشتی
الان اینا ۲۰ ساله از اینجا رفتن !
بیشعور کثافت ولمون کن دیگه
گرگه میگه : خیلی بیشعوری برات نذری آوردم


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : 30 تير 1392برچسب:, | 20:19 | نویسنده : علیرضا زینالپور |
یک شرکت هواپیمایی هندی در نظر دارد با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت هواپیماهای خود و در نتیجه صرف هزینه کمتر، زنان لاغر و کم‌وزن را بعنوان خدمه هواپیما استخدام کند.

به گزارش ایسنا، شرکت هواپیمایی GoAir اعلام کرد: ظرفیت استخدان زنان در خطوط هوایی افزایش می‌یابد چرا که زنان به طور کلی 15 تا 20 کیلوگرم از مردان سبک‌تر هستند.

این شرکت هواپیمایی تخمین زده است که هر یک کیلوگرم وزن بیشتر در هواپیما در هر ساعت پرواز، حدود 0.05 دلار هزینه دارد و در صورت اجرای این طرح سالانه 500 هزار دلار در هزینه سوخت هواپیماهای این شرکت صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، عامل وزن نکته مهمی برای شرکت‌های هواپیمایی است چرا که در ازای کاهش وزن، حجم سوخت مصرفی هواپیما نیز کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه هزینه سوخت نیز کمتر می‌شود.

موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : 30 تير 1392برچسب:, | 20:19 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

چهل عادت آدم های موفق

موفقیت | چهل عادت آدم های موفق کرایگ هایپر؛ نویسنده، محقق، مقاله نویس، مجری رادیو و تلویزیون و یک سخنران حرفه ای است.
 

در 25 سال گذشته، او با کارهایش به عنوان یک کارشناس حرفه ای موفقیت در حوزه های شخصی و اجتماعی معرفی شده. هاپیر یک سایت هم درباره سخنرانی موثر دارد که در آن نوشته:

«من خواسته ام بخش های مهم کتاب های کمکی که تا به حال خوانده ام و تجربه هایی که در زندگی ام داشته ام را به صورت 40 نکته کلیدی فشرده کنم و در اختیار دیگران بگذارم تا در هر زمان بتوانند آن را بخوانند. مطمئنا کتاب هایی که در سطح جهانی فروخته می شوند و درباره خودیاری هستند ممکن است برای بعضی ها قابل استفاده باشند ولی من مایلم چیزی بنویسم که برای همه مفید واقع شود.»

حالا این شما و این هم 40 توصیه کرایگ هایپر. بخوانید و قضاوت کنید.

1) فرصت هایی را می بینند و پیدا می کنند که دیگران آنها را نمی بینند.
2) از مشکلات درس می گیرند، در حالی که دیگران فقط مشکلات را می بینند.
3) روی راه حل ها تمرکز می کنند.
4) هوشیارانه و روشمندانه موفقیت شان را می سازند، در زمانی که دیگران آرزو می کنند موفقیت به سراغ شان آید.
5) مثل بقیه ترس هایی دارند ولی اجازه نمی دهند ترس آنها را کنترل و محدود کند.
6) سوالات درستی از خود می پرسند. سوال هایی که آنها را در مسیر مثبت ذهنی و روحی قرار می دهد.
7) بندرت از چیزی شکایت می کنند و انرژی شان را به خاطر آن از دست نمی دهند. همه چیزی که شکایت کردن باعث آن است فقط قرار دادن فرد در مسیر منفی بافی و بی ثمر بودن است.
8) سرزنش نمی کنند (واقعا فایده اش چیست؟) آنها مسوولیت کارهایشان و نتایج کارهایشان را تماما به عهده می گیرند.
9) وقتی ناچارند از ظرفیتی بیش از حد ظرفیت شان استفاده کنند همیشه راهی را برای بالا بردن ظرفیت شان پیدا می کنند و بیشتر از ظرفیت شان از خود توقع دارند. آنها از آنچه دارند به نحو کارآمدتری استفاده می کنند.
10) همیشه مشغول، فعال و سازنده هستند. هنگامی که اغلب افراد در حال استراحت هستند آنها برنامه ریزی می کنند و فکر می کنند تا وقتی که کارشان را انجام می دهند استرس کمتری داشته باشند.
11) خودشان را با افرادی که با آنها همفکر هستند متحد می کنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یک گروه بودن را می دانند.
12) بلند پرواز هستند و دوست دارند حیرت انگیز باشند. آنها هوشیارانه انتخاب می کنند تا بهترین نوع زندگی را داشته باشند و نمی گذارند زندگی شان اتوماتیک وار سپری شود.
13) به وضوح و دقیقا می دانند که چه چیزی در زندگی می خواهند و چه نمی خواهند. آنها بهترین واقعیت را دقیقا برای خودشان مجسم و طراحی می کنند به جای اینکه صرفا تماشاگر زندگی باشند.
14) بیشتر از آنکه تقلید کنند، نوآوری می کنند.
15) در انجام کارهایشان امروز و فردا نمی کنند و زندگی شان را در انتظار رسیدن بهترین زمان برای انجام کاری از دست نمی دهند.
16) آنها دانش آموزان مدرسه زندگی هستند و همواره برای یادگیری روی خودشان کار می کنند. آنها از راه های مختلفی مثل تحصیلات آموزشگاهی، دیدن و شنیدن، پرسیدن، خواندن و تجربه کردن یاد می گیرند.
17) همیشه نیمه پر لیوان را می بینند و توانایی پیدا کردن راه درست را دارند.
18) دقیقا می دانند که چه کاری باید انجام دهند و زندگی شان را با از شاخه ای به شاخه ای دیگر پریدن از دست نمی دهند.
19) ریسک های حساب شده ای انجام می دهند؛ ریسکهای مالی، احساسی و شغلی.
20) با مشکلات و چالش هایی که برایشان پیش می آید سریع و تاثیرگذار روبرو می شوند و هیچ وقت در مقابل مشکلات سرشان را زیر برف نمی کنند. با چالش ها روبه رو می شوند و از آنها برای پیشرفت خودشان بهره می برند.
21) منتظر قسمت و سرنوشت و شانس نمی مانند تا آینده شان را رقم بزند. آنها بر این باورند که با تعهد و تلاش و فعالیت، بهترین زندگی را برای خودشان می سازند.
22) وقتی بیشتر مردم کاری نمی کنند؛ آنها مشغول فعالیت هستند. آنها قبل از اینکه مجبور به کاری بشوند، عمل می کنند.
23) بیشتر از افراد معمولی روی احساسات شان کنترل دارند. آنها همان احساساتی را دارند که ما داریم ولی هیچ گاه برده احساسات شان نمی شوند.
24) ارتباط گرهای خوبی هستند و روی رابطه ها کار می کنند.
25) برای زندگی شان برنامه دارند و سعی می کنند برنامه شان را عملی کنند. زندگی آنها از کارهای برنامه ریزی نشده و نتایج اتفاقی عاری است.
26) در زمانی که بیشتر مردم به هر قیمتی می خواهند از رنج کشیدن و بودن در شرایط سخت اجتناب کنند، افراد موفق قدر و ارزش کار کردن و بودن در شرایط سخت را می فهمند.
27) ارزش های زندگی شان معلوم است و زندگی شان را روی همان ارزش ها بنا می کنند.
28) تعادل دارند. وقتی از لحاظ مالی موفق هستند، می دانند که پول و موفقیت مترادف نیستند. آنها می دانند افرادی که فقط از نظر مالی در سطح مطلوبی قرار دارند، موفق نیستند. این در حالی است که خیلی ها خیال می کنند پول همان موفقیت است. ولی آنها دریافته اند که پول هم مثل بقیه چیزها یک وسیله است برای دستیابی به موفقیت.
29) اهمیت کنترل داشتن روی خود را درک کرده اند. آنها قوی هستند و از اینکه راهی را می روند که کمتر کسی می تواند برود، شاد می شوند.
30) از خودشان مطمئن هستند و به احساسات ناشی از اینکه کجا زندگی می کنند و چه دارند و چه طور به نظر می رسند، توجهی ندارند.
31) دست و دل باز و مهربان هستند و از اینکه به دیگران کمک می کنند تا به خواسته هایشان برسند خوشحال می شوند.
32) متواضع هستند و اشتباهات شان را با خوشحالی می پذیرند و به راحتی عذرخواهی می کنند. آنها از توانایی هایشان خاطر جمع هستند ولی به آن مغرور نمی شوند. آنها خوشحال می شوند که از دیگران بیاموزند و از اینکه به دیگران کمک می کنند تا خوب به نظر برسند بیشتر از کسب افتخارات شخصی شان لذت می برند.
33) انعطاف پذیر هستند و تغییر را غنیمت می شمارند. وقتی وضعیتی پیش می آید که عادت ها و آسایش روزمره شان را بر هم می زند از آن استقبال می کنند و با آغوش باز وضعیت جدید و ناشناس را می پذیرند.
34) همیشه سلامت جسمانی خود شان را در وضعیت مطلوبی نگه می دارند و می دانند که بدنشان خانه ای است که در آن زندگی می کنند و به همین خاطر، سلامت جسمانی برای آنها خیلی مهم است.
35) موتور بزرگ و پرقدرتی دارند. سخت کار می کنند و تنبلی نمی کنند.
36) همیشه منتظر بازتاب کارهایشان هستند.
37) با افراد بد ذات و غیر موجه نشست و برخاست نمی کنند.
38) وقت شان و انرژی شان را روی وضعیت هایی که از کنترل شان خارج است صرف نمی کنند.
39) کلید خاموش روشن دارند. می دانند چگونه استراحت کنند و ریلکس شوند. از زندگی شان لذت می برند و سرگرم می شوند.
40) آموخته هایشان را تمرین می کنند. درباره تئوری های عجیب و غریب خیالبافی نمی کنند بلکه واقع بینانه زندگی می کنند.

موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 29 تير 1392برچسب:, | 23:42 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

12 روش خنک شدن در روزهای داغ تابستان

دانستنی ها | 12 روش خنک شدن در روزهای داغ تابستان در برخی از گزارشها از مصرف غذاهای تند، استفاده از ملحفه های ابریشمی، گرفتن مچ دست زیر آب سرد، استفاده از گردنبندهای فلزی سنگین و قرار دادن پنکه بر روی زمین به عنوان راههایی برای خنک شدن در فصل گرما ذکر شده است.
 

استفاده از ملحفه های ابریشمی

یکی از روش ها برای اینکه خواب آرام و خنکی در فصل گرما داشته باشیم استفاده از ملحفه های ابریشمی است.

البته این ملحفه ها گران قیمت هستند اما تنفس در این نوع پارچه بهتر صورت می گیرد، بنابراین این موضوع هزینه زیاد آنها را جبران می سازد. این ملحفه ها همچنین دارای خواص ضد آلرژی نیز هستند که به این ترتیب گزینه خوبی برای افرادی خواهند بود که از گرما اذیت می شوند.

مچ دست، پشت گردن، زانوها و پاها را زیر آب خنک بگیرید

روش دیگری که در این گزارش برای خنک شدن در فصل گرما پیشنهاد شده است گرفتن مچ دست در زیر آب سرد است.

دانشمندان می گویند میمون ها در هنگام گرما مچ دست خود را لیس می زنند. در واقع این حیوانات با لیس زدن مچ دست خود در حال پایین آوردن دمای بدنشان هستند. این روش در مورد انسان ها نیز صادق است اما این بار به جای لیس زدن می توان مچ دست را برای 10 ثانیه در زیر شیر آب سرد گرفت. این کار برای یک ساعت دمای بدن را پایین می آورد.

از دیگر نقاط بدن که به پایین آوردن دما کمک می کند می توان به پشت گردن، زانوها و پاها اشاره کرد. برای این کار می توان یک پارچه نمدار را بر پشت گردن و روی زانوها گذاشت و پاهای خود را در آب خنک قرار داد. همچنین می توان لباس خود را در فریزر گذاشت و هر گاه که احساس گرما کردید از آن استفاده کنید.

استفاده از گردنبندهای فلزی سنگین

روش دیگری که برای پایین آوردن دمای بدن توصیه شده است استفاده از گردنبدهای فلزی سنگین است. یک گردنبد سنگین فلزی گرمایی که بدن جذب کرده است را می گیرد.

مصرف غذاهای تند

مصرف غذاهای تند نیز باعث افزایش تعرق بدن می شود که این کار به نوبه خود منجر به خنک شدن بدن می شود.

استفاده درست از پنکه

با افزایش دمای هوا، هوای سردتر بر روی سطح زمین و هوای گرم بالای آن قرار می گیرد. بنابراین پنکه را باید بر روی زمین قرار داد تا هوای خنک را در اتاق پخش کند. همچنین برای به حداکثر رساندن توزیع هوای خنک می توان یک کاسه یخ در جلوی پنکه قرار داد تا این رویه را تسریع کند.

نگهداری کرم ها و لوسیون های بدن در یخچال

از دیگر اقداماتی که برای خنک کردن بدن در فصل گرما توصیه شده است قرار دادن کرم های مرطوب کننده صورت و بدن، لوسیون ها و کرم های نرم کننده کف پا در یخچال است. زمانی که بعد از استحمام از این کرم های خنک استفاده می کنید احساس خنکی خوبی خواهید کرد.

خاموش کردن دستگاههای الکتریکی

خاموش کردن دستگاه های صوتی، تصویری، رایانه ای، دستگاه های بازی و دستگاههای الکتریکی نیز از دیگر راه کارهایی است که موجب خنک کردن خانه می شود. نباید فراموش کرد که مقدار قابل توجهی از گرمای اتاق از دستگاه های الکتریکی اطراف خانه ناشی می شوند. بنابراین خاموش کردن این دستگاه ها به خنک کردن هوا کمک می کند.

خوابیدن روی زمین

روش دیگر گذاشتن تشک بر روی زمین و خوابیدن بر روی زمین است. می دانید که هوای گرم بالا می رود پس اگر هنگام خواب واقعا گرمتان است و نمی توانید بخوابید تشک خود را روی زمین بگذارید و بخوابید و یا اگر اتاق خواب شما در طبقات بالای خانه قرار دارد به طبقه پایین بروید و بر روی زمین بخوابید.

مصرف ماست به جای بستنی

بالاخره این که مصرف بستنی را فراموش کنید و به جای آن یک کاسه ماست سرد بخورید. ماست نسبت به بستی حاوی آب بیشتری است به طوری که تقریبا 85 درصد بیشتر از بستنی آب دارد و بدن را فورا خنک می کند.

کم خوری

همچنین کم غذا بخورید چرا که پرخوری درجه حرارت بدن را بالا می برد.

پوشیدن جوراب

دیگر این که جوراب خود را به طور کامل ترک نکنید. می دانید چرا ورزشکاران به جوراب های Speed One علاقمندند. این جوراب ها از پارچه های مصنوعی خاصی درست شده اند که رطوبت را از پوست دور کرده و باعث می شود که پا احساس خنکی و راحتی کند.

مصرف ویتامین C وE

بالاخره مصرف روزانه ویتامین می تواند از درون با آفتاب سوختگی مبارزه کند. محققان می گویند مصرف روزانه یک دوز از آنتی اکسیدان های ویتامین سی و ای می تواند از ایجاد التهاب ناشی از تابش پرتو یو.وی نور خورشید و صدمه به پوست جلوگیری کند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 30 تير 1392برچسب:روش,خنک شدن,تابستان, | 23:40 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

5تغییر ناخن با افزایش سن

سلامت و پزشکی | 5 تغییر ناخن با افزایش سن ناخن ها نشان دهنده سلامتی بدن می باشند. بیماری ها، فرایندهای داخلی بدن، کمبودهای غذایی و یا تماس طولانی با مواد شیمیایی و یا نور ماورای بنفش باعث تغییراتی در ناخن ها می شوند.
 

افزایش سن نیز باعث تغییراتی در ناخن ها می شود که شامل تغییر میزان رشد، بافت، ضخامت، شکل و رنگ ناخن می باشد.

1-میزان رشد ناخن

میزان رشد ناخن ها در هر ماه با افزایش سن، کم می شود. به طور متوسط، ناخن های انگشتان دست حدود 3 میلیمتر و ناخن های انگشتان پا تنها 1 میلیمتر در هر ماه رشد می کنند. اوایل 25 سالگی، میزان رشد ناخن حدود نیم درصد در سال کم می شود. بنابراین در سن 85 سالگی، ناخن های انگشتان دست ممکن است فقط 2 میلیمتر در هر ماه رشد کنند.

2-بافت ناخن

با افزایش سن، ناخن ها ممکن است شکننده شوند. شستن و خشک کردن زیاد دست، قرار گرفتن در معرض مواد تمیز کننده قوی، برداشتن پوست اطراف ناخن ها و براق کردن ناخن ها می تواند شکنندگی ناخن ها را بدتر کند. شکنندگی ناخن باعث تیز شدن و متلاشی شدن آن می گردد.

مشکلاتی مانند کم خونی (آنمی)، سخت شدن رگ های خونی (تصلب شرایین) و مشکلات هورمونی می توانند باعث شکنندگی ناخن ها گردند.

اگر متوجه تغییر بافت ناخن تان شدید، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

3-ضخامت ناخن

ناخن ها با افزایش سن، ضخیم تر می شوند. بیماری های پوستی از قبیل پسوریازیس و اگزما هم می تواند باعث ضخیم شدن ناخن ها گردد. عفونت های قارچی که مسبب بدشکلی ناخن ها هستند و در افراد مسن شایع ترند نیز می توانند موجب ضخیم شدن و تغییر رنگ ناخن گردند. ناخن های انگشتان پا بیشتر آسیب پذیرند، زیرا کفش ها محیط گرم و مرطوبی را برای رشد قارچ های پوستی فراهم می کنند.

جنسیت مذکر، کشیدن سیگار، ابتلا به بیماری های خاص مثل دیابت و نقص سیستم ایمنی بدن می تواند افراد را مستعد ابتلا به عفونت های قارچی ناخن کند. فشار کفش تنگ و یا بدشکلی پا می تواند باعث فرو رفتن ناخن در گوشت گردد.

راه درمان عفونت قارچی ناخن شامل مصرف داروهای خوراکی و یا موضعی ضد قارچ می باشند. نوع داروی شما به شدت عفونت و داروهایی که مصرف می کنید بستگی دارد، لذا بهتر است با دستور پزشک عفونت قارچی ناخن را درمان کنید.

4-شکل ناخن

اگر شکل ناخن تغییر کند و به صورت گرد درآید، می تواند نشاندهنده کمبود اکسیژن باشد. گرد بودن ناخن می تواند در انواع بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی-عروقی، بیماری های غدد درون ریز و یا بیماری های مربوط به دستگاه گوارش رخ دهد. فشار کفش تنگ و یا بدشکلی پا می تواند باعث فرو رفتن ناخن در گوشت گردد. این فرو رفتن ناخن ها در میان جوانان شایع است، اما در افراد مسن نیز وجود دارد و باعث درد قابل توجه و مشکل در راه رفتن می شود. درمان این فرو رفتن ناخن ساده است و شامل خیساندن پا می باشد که با تکه های کوچک پنبه، ناخن تو رفته را بیرون بیاورید. یک جراحی کوچک برای بیرون آوردن ناخن از پوست و برای جلوگیری از فرو رفتن ناخن در آینده بسیار مفید است.

5-رنگ ناخن

با افزایش سن، ناخن ها ممکن است کم رنگ تر شوند و به رنگ های زیر درآیند: زرد کم رنگ، خاکستری، رنگ پریده و یا کدر. عفونت قارچی هم باعث تغییر رنگ ناخن ها می گردد. یک نوع تغییر رنگ شامل خطوط تیره و یا برآمدگی هایی در طول ناخن می باشد. افرادی که پوست تیره تری دارند، با افزایش سن، این نوع تغییر رنگ در ناخن هایشان بوجود می آید.

برخی موارد، خطوط تیره ناخن می تواند نشانه ای از یک بیماری خطرناک باشد، مثل ملانوما که بدخیم ترین سرطان پوست است. در بیماری بوون (Bowen) که نوعی سرطان پوست است، گاهی اوقات بر روی ناخن دست یک نوار سیاه ظاهر می شود.

در اثر صدمه به ناخن ممکن است خونریزی و یا کبودی زیر ناخن بوجود آید و موجب نوار سیاه بر روی ناخن شود. این نوار سیاه به خودی خود از بین می رود.

هشدار

با اینکه بسیاری از تغییرات جزئی ناخن با بالا رفتن سن بوجود می آیند، ولی برخی بیماری ها نظیر: بیماری های قلبی، ریوی، کم خونی، مشکلات کبدی، کلیوی و دیابت نیز موجب تغییرات ناخن می شوند. لذا اگر شما در ناخن تان تغییر واضحی را مشاهده کردید، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 29 تير 1392برچسب:ناخن,افزایش سن, راهکار, | 23:37 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

10 کلمه پر جستجوی گوگل در سال 2012

اخبار اینترنت | 10 کلمه پر جستجوی گوگل در سال 2012 ویتنی هوستون ، " گنگ نم استایل" (کلیپ پربیننده خواننده کره جنوبی) و توفان سندی سه کلمه پر جستجوی موتور جستجوی گوگل در سال 2012 بوده اند. گوگل همه ساله آمار پر جستجو ترین ها را منتشر می کند.
 

وب سایت گوگل در آستانه سال نو میلادی آمار پرجستجو ترین کلمات در این وب سایت در سال 2012 را منتشر کرد.

در این آمار 10 کلمه ای که بیش از همه در موتور جستجوی گوگل از سوی کاربران نوشته شده اند به شرح زیر است :

1- ویتنی هوستون : خواننده شهیر آمریکایی که سال جاری درگذشت

2- " گنگ نم استایل" : کلیپ پر بیننده خواننده پاپ کره جنوبی

3- توفان سندی

4- ipod3

5- diablo3 : یک بازی پرطرفدار کامپیوتری

6- کاترین میدلتون : همسر نوه ملکه بریتانیا

7- المپیک 2012

8- آماندا تاد: دختر 15 ساله کانادایی که در اکتبر سال جاری میلادی در خانه اش خودکشی کرد. ویدئوی 7 دقیقه ای وی در فضای اینترنت که حاوی شرحی از انتشار تصاویر خصوصی او در اینترنت بود، بازدید زیادی داشت.

9- مایکل کلارک: هنرپیشه آمریکایی فیلم "مسیر سبز" که در سپتامبر سال جاری در گذشت.

10 – بی بی بی 12(یک برنامه تلویزیونی مستند مشهور)

گوگل همه ساله در ماه دسامبر آمارهای مربوط به موتور جستجوی خود را منتشر می کند . این آمار به تفکیک و در مورد همه کشورهای می باشد و می توان در آن آمار پرجستجوترین کلمات در کشورهای مختلف را با هم مقایسه کرد.

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 تير 1392برچسب:گوگل,پرجستوجو ترین, | 23:18 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

موتورهای مرورگر وب و داستان های پشت پرده

اخبار اینترنت | موتورهای مرورگر وب و داستان های پشت پردهکاربران اینترنت از مرورگرهای متفاوتی استفاده می کنند. ممکن است طرفدار کروم یا فایرفاکس باشید، شاید هم سافاری، اپرا و حتی اینترنت اکسپلورر را ترجیح بدهید. (این آخری را بعید می دانم!) اما ممکن است ندانید که مرورگرها دارای یک موتور هستند. موتوری که رندر سازی صفحات وب را به عهده دارد.
 

این موتور در واقع یک هسته نرم افزاری است که به نام web browser engine شناخته می شود. گاهی اوقات هم به آن layout engine یا rendering engine می گویند.

موتور مرورگر کار خواندن کدهای صفحه وب شامل HTML و CSS را انجام می دهد و صفحه وب را درون پنجره رسم می کند (در واقع نقاشی می کند) از طرف دیگر نباید فراموش کنیم که یک موتور جاوااسکریپت هم وجود دارد که نقش اصلی آن اجرای کدهای جاوااسکریپت است.

تا اینجا گفتیم که هر مرورگر به طور کلی دارای یک موتور رندر سازی است. (البته این یک تعریف کلی است و خود این موتور در واقع از بخش های مختلفی تشکیل شده) اما دانستن این موضوع چه فایده ای به حال ما دارد؟

طراحان وب می دانند وقتی با کدهای HTML و CSS کار می کنند نتایج در مرورگرهای مختلف یکسان نیست. گاهی اوقات سایت شما در فایرفاکس صحیح نمایش داده می شود اما در اینترنت اکسپلورر همه چیز به هم ریخته است. دلیل این موضوع در واقع به تفاوت های موتورهای مرورگرها برمیگردد. هر موتور دارای منطق و اشکالات مخصوص به خودش است و به همین خاطر کدهای شما در مروگرهای متفاوت، به طور یکسان نقاشی نمی شوند.

  • آشنایی با موتورهای مشهور

موتور مرورگرها در واقع قلب آنها به شمار می روند و بد نیست نگاهی بیاندازیم به مشهورترین موتورهای رندر سازی:

- Gecko:

این نام موتوری است که توسط بنیاد موزیلا و نت اسکیپ توسعه یافته. آن را در قلب فایرفاکس پیدا می کنید و با زبان C++ نوشته شده است. (جالب است بدانید که تقریبا تمام موتورهای مشهور مرورگرها با این زبان نوشته شده اند) این موتور در مرورگرهای دیگری مانند کامینو، IceCat و… هم استفاده می شود.

- Trident:

نام موتور مایکروسافت برای مرورگر اینترنت اکسپلورر است. این همان موجودی است که بسیاری از طراحان وب را طی سال های گذشته به خاطر مشکلاتش خشمگین کرده است. البته در نسخه های جدید، این موتور اوضاع بهبود چشمگیری پیدا کرده. حالا آن را روی سیستم عامل ویندوز فون هم پیدا می کنید.

- Presto:

نام موتور مرورگر اپرا است که توسط این شرکت توسعه پیدا کرده. ضمن اینکه اپرا مینی هم از آن استفاده می کند. از دیگر مشتریان مشهور این موتور شرکت نیتندو است که از آن در مرورگر کنسول های بازی اش استفاده کرده است.

- WebKit:

این موتوری است که به صورت مشترک توسط شرکت های مختلفی مانند گوگل، اپل، ادوبی، نوکیا و… توسعه داده می شود. آن را به عنوان قلب تپنده مرورگرهای مشهوری مانند کروم و سافاری پیدا می کنید. حالا متوجه می شوید که چرا وب سایت شما معمولا در این دو مرورگر به صورت مشابهی نمایش داده می شود.

البته فراموش نکنید که مرورگرهای دیگری مانند مرورگر اندروید، دلفین، میدوری و… هم از این موتور استفاده می کنند. (هرچند مرورگر دلفین اعلام کرده در نسخه های جدیدش موتور مخصوص خودش را ساخته و ادعا می کند تا دو برابر سریع تر کار می کند.)

  • سهم بازار

  • یک مرورگر و سه موتور

صحبت این بود که هر کدام از مرورگرها موتور رندرسازی خودشان را دارند. اما وقت اش رسیده تا با یک مرورگر سه موتوره آشنا شوید. Avant نام مرورگری است که ادعا می کند از سه موتور رندر سازی مجزا استفاده می کند و تشخیص می دهد که کدام موتور برای وب سایت مورد نظر شما مناسب تر بوده و از همان استفاده می کند. البته نمی توان گفت که ایده موفقی بوده چرا که مرورگر مشهوری به حساب نمی آید.

  • موتورها را دم دست داشته باشید

با موتورهای رندر سازی مرورگرها آشنا شدید و مشهورترین آنها را شناختید. حالا می دانید که به عنوان یک طراح وب، لازم است مجموعه ای از انواع مرورگرها با موتورهای مختلف داشته باشید تا صفحات وب تان را روی آنها امتحان کنید. ابزارهای کمکی مختلفی هم برای این کار در دسترس است که به زودی در نردبان سراغ آنها می رویم.

 
 

موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 تير 1392برچسب:موتور های جستو جوگر,گوگل کروم,موزیلا,فایرفاکس, | 23:15 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

اتصال فیبرنوری به منازل از تیرماه 93

اخبار اینترنت | اتصال فیبرنوری به منازل از تیرماه 93سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با وصول حق الامتیاز پروانه فعالیت اپراتور فیبرنوری کشور، زمان لازم الاجرا شدن این پروژه و ایجاد و بهره برداری از شبکه های انتقال داده نوری برای اتصال فیبرنوری به منازل را تیرماه سال 93 اعلام کرد.
 

به گزارش خبرنگار مهر، از آنجایی که امروزه توسعه فیبرنوری و دسترسی با ظرفیت بالا برای کسب و کارها و برای کاربران خانگی در همه دنیا به یک ضرورت تبدیل شده برنامه 5 ساله پنجم توسعه نیز به دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت با سرعت بالا تاکید کرده که براین اساس وزارت ارتباطات بخش عمده ای از این تکالیف را قرار است با اجرای شبکه ایرانیان نت تامین کند.

خداحافظی با شیوه سنتی انتقال اطلاعات

اتصالات باند پهن فیبر به خانه یا همان اتصالات FTTH، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است و این سیستم ها که براساس نور هستند توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدئو، دیتا و غیره را در مقایسه با شیوه سنتی کابلهای مسی دارا هستند.

فناوری Fibre To The Home به سرعت رو به گسترش است زیرا برتری هایی نسبت به فناوری های کنونی دارد که امکان اتصال پرسرعت تر و ظرفیت برد بیشتر نسبت به زوج های پیچیده رسانا از جمله آنها است.

اتصالات فیبر به خانه، تنها فناوری با پهنای باند کافی برای راه اندازی برنامه ریزی شده درخواست مشترکان با قیمت مناسب در دهه آینده است. به طوری که فیبر واقعا دارای پهنای باند نامحدودی است و علاوه بر اینکه فاصله دسترسی طولانی دارد ایجاد این شبکه به عنوان یک شبکه امن و یک رسانه استاندارد، زمان زیادی را سپری خواهد کرد.

اتصال فیبرنوری به منازل خانوار ایرانی از تیرماه 93

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وصول حق الامتیاز پروانه بهره برداری از پروژه فیبرنوری منازل خبر داد و به مهر گفت: شرایط لازم الاجرا شدن پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه انتقال داده نوری و دسترسی کاربران با استفاده از فیبرنوری (FTTX) فراهم شده است.

حسن رضوانی با بیان اینکه این اپراتور از نهم دی ماه 91 به مدت 18 ماه فرصت دارد تا شبکه فیبرنوری را در کشور پیاده سازی و مورد بهره برداری تجاری قرار دهد، خاطرنشان کرد: براساس پروانه مدنظر، این اپراتور به مدت 4 سال می تواند به صورت انحصاری شبکه فیبرنوری منازل را در کشور نصب و راه اندازی کرده و ارائه سرویس کند.

وی دوره حفاظت چهار ساله برای ایجاد و بهره برداری از شبکه فیبرنوری را فرصت مناسبی برشمرد که می تواند شرایط لازم برای بهره مندی مردم از مزایای فیبرنوری را محقق کند.

اینترنت با سرعت 20مگابیت از طریق فیبرنوری

به گزارش مهر، پروژه اتصال فیبرنوری به منازل – FTTH – براساس شرایط و ضوابط پروانه تدوین شده برای آن امکان ایجاد دسترسی به اینترنت برای کاربر نهایی با حداقل سرعت 20 مگابیت بر ثانیه و حداکثر 100 مگابیت بر ثانیه را فراهم می کند.

براین اساس مجری این پروژه با هدف توسعه اینترنت در کشور از حیث سرعت و دسترسی، در سال دوم فعالیت خود یک میلیون پورت پرسرعت، در سال سوم 3 میلیون پورت و تا پایان سال هشتم تعداد 6 میلیون و 870 هزار پورت فیبرنوری برای اتصال منازل به اینترنت پرسرعت راه اندازی می کند.

مبلغ 50 میلیارد تومان به عنوان حق ضمانت اولیه برای این پروژه پرداخت شده است و کل مبلغ این پروژه نیز براساس اظهارات مسئولان این اپراتور، 150 میلیارد تومان است که باید به صورت اقساط توسط کنسرسیوم ایرانیان نت، به دولت پرداخت شود.

به گزارش مهر، 20 درصد پروژه ایرانیان نت متعلق به شرکت ارتباطات زیرساخت است و 80 درصد آن نیز متعلق به بخش خصوصی و تعاونی است.

این پروژه یک برنامه 8 ساله است که توسعه آن به طور قطع به تعداد کاربران و تمایل آنها به دریافت این سرویس بستگی دارد اما آنچه که مهم است این است که با اجرای اتصال فیبرنوری به منازل، امکان دریافت اینترنت پرسرعت و با کیفیت برای کاربران فراهم می شود.

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 تير 1392برچسب:اینترنت,فیبر نوری, | 23:12 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

اینترنت پرسرعت از طریق لامپ سقفی

اخبار اینترنت | اینترنت پرسرعت از طریق لامپ سقفی ممکن است با خودتان بگویید چه دلیلی دارد به جای وای-فای از این روش برای انتقال بی سیم اطلاعات استفاده شود؟ پاسخ مکان هایی است که استفاده از وای فای به دلایل ایمنی یا اختلالات زیاد امواج، امکان پذیر نیست.
 

ممکن است به خاطر داشته باشید که حدود سه سال قبل در مورد انتقال اطلاعات از طریق لامپ های ال ای دی صحبت کردیم.

تصورش را بکنید که نور لامپ روی لپ تاپ شما می تابد و علاوه بر تامین روشنایی، یک اینترنت بی سیم هم به شمار می آید. حالا طی چند سال گذشته تیم های مختلفی روی انتقال اطلاعات از طریق نور لامپ های LED کار کرده اند و می گویند به رکورد سرعت انتقال 3 گیگابیت در ثانیه رسیده اند.

برای مثال در بخش هایی از بیمارستان که به دلیل وجود دستگاه های حساس نمی توان از وای فای استفاده کرد، این روش می تواند در نقاطی مشخص اینترنتی بیسیم به تیم پزشکی و بیماران ارایه کند.

یا در نمایشگاه های فناوری که وجود تعداد بسیار زیاد وای-فای سبب تداخل شدید امواج می شود.

 
 

موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 تير 1392برچسب:اینترنت پرسرعت,لامپ, | 23:9 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

همه چیز در مورد رنگ سال 2013

مد و لباس | همه چیز در مورد رنگ سال 2013شاید بد نباشد یک تغیر کوچک در زندگیتان ایجاد کنید تغییری که حال شما را بهتر کند و به زندگیتان حس و حال تازه ای بدهد، یک تغییر رنگی، چه بهتر که رنگ سال را به زندگیتان وارد کنید.
 

چه در لباسها و چه در خانه تان می توانید زمردی را وارد کنید و از آن تاثیرات مثبت بگیرید.

همه چیز در مورد رنگ سال 2013

خانمها دوستش دارند و این دوست داشتن ریشه ای تاریخی دارد. «زمرد» همیشه محبوب بوده به خصوص در میان خانمها، رنگ خاص این قطعه جواهر چشم را می گیرد و رها نمی کند.

همه چیز در مورد رنگ سال 2013

رنگ «سبز زمردی» هم همین گونه است، تاثیر دلنشینی دارد و چشم را به خود جذب می کند و حالا انتخاب این رنگ به عنوان رنگ سال می تواند اتفاق جالبی باشد، برای همین اگر از این به بعد در دور و اطرافتان رنگ سبز زمردی زیاد دیدید اصلا تعجب نکنید.

همه چیز در مورد رنگ سال 2013

  • چشم ها خیره می شود

موسسه پنتون در بیانیه ای که در مورد انتخاب این رنگ برای رنگ سال 2013 منتشر کرده است، آورده: «...زمردی رنگ بسیار زنده ای است. رنگی بسیار درخشان که قدرت خیره کردن چشمها را دارد؛ با شکوه و فاخر... رنگی زیبا، لطیف و باوقار، رنگی که حس خوب بودن به انسان می دهد، حس تعادل و هارمونی...»

همه چیز در مورد رنگ سال 2013

  • از نارنجی تا زمرد

موسسه پنتون، موسسه ای است که هر سال، چند هفته ای مانده به پایان سال قدیم رنگ سال بعد را مشخص می کند و این انتخاب مورد توجه بسیاری از برندهای مشهور قرار می گیرد و البته این توجه فقط در حیطه پوشاک نیست، حیطه دکوراسیون داخلی و لوازم منزل، زیورآلات، وسایلی مثل عینک، ساعت، فندک و... و بسیاری از تجارت ها و صنعت های دیگر هم به این رنگ سال توجه می کنند و می کوشند محصولاتی به این رنگ به بازار عرضه کنند. سال 2012 رنگ سال، «نارنجی نارنگی» بود، حالا این رنگ که نسبتا خنثی ارزیابی می شود جای خود را به «زمردی» داده که انرژی نهفته زیادی در خود دارد و البته به تعبیری بیشتر از یاسی و نارنجی برای هر دو جنس مناسب است.

  • با چی ست کنید؟

همه چیز در مورد رنگ سال 2013

زنده و درخشان: درست مثل طبیعت، سبز زمردی در زیر نور بسیار باشکوه است. اگر می خواهید حس سرزندگی را بیشتر انتقال دهید آن را با رنگهای زرد و نارنجی همراه کنید. لباسهای ست شده زمردی، زرد و نارنجی هم توجه را جلب می کند و هم حس جوانی و سرزندگی را انتقال می دهد.

  • جواهرات تان را با چه رنگی ست کنید

همه چیز در مورد رنگ سال 2013

شاداب: زمردی رنگ جواهر است، داشتن جواهری به این رنگ در این روزها می تواند شما را دارای سلیقه ای خاص نشان دهد. اگر زمرد در میان جواهرات شما نشست می توانید از رنگهای بنفش تیره، آبی، قرمز، سیاه و طلایی برای پوشش و لوازم همراه خود استفاده کنید و مجموعه ای شگرف بسازید که باعث شود در هر جمعی به چشم بیایید.

  • برای تکمیل زیبایی های خانه تان

همه چیز در مورد رنگ سال 2013

تعادل و هارمونی: ذات خاص این رنگ به گونه ای است که به شما حس نظم و هماهنگی می دهد و در نقطه مقابل رنگهایی قرار می گیرد که به شما حس شلوغی، به هم ریختگی و شلختگی را می دهد. از این خاصیت زمردی می توانید برای دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید. برای آنکه خودتان هم دارای نظم و هم دارای حس انرژی و زیبایی باشید می توانید زمردی را با خاکستری، سفید و زرد چرک یا حتی آبی ست کنید.

اما چرا این رنگ جواهری برای سال 2013 انتخاب شد؟ می توان تفسیرهای زیادی در این مورد داشت.لئاتریس آیزین، مدیر اجرایی موسسه پنتون در سخنرانی ای که در مراسم اعلام این رنگ داشت، گفت: «این رنگ حال بهتری به ما می دهد زیرا رنگ هوش، ادراک و مکاشفه است، در عین حال این رنگ حس خوشایند تعادل، هارمونی و نظم را القا می کند.» او همچنین گفت: «از روزگار باستان، این رنگ درخشان رنگ زیبایی، نو شدن و زندگی تازه در بسیاری از ادیان و فرهنگها بوده است... این رنگ همین طور رنگ رشد، شکوفایی، تازه شدن، کامیابی و موفقیت است که تمام اینها رنگی دلپذیر و به شدت خوشایند را می آفرینند.» در ضمن هیچ رنگی به اندازه رنگ سبز و به خصوص سبز زمردی رنگ احیا، نو شدن و از نو آغاز کردن نیست. رنگی که به عنوان رنگ سال معرفی شده است از لحاظ کد رنگ شناسی با کد TCX 5641- 17 شناخته می شود.

  • زمردهای در دسترس

همه چیز در مورد رنگ سال 2013

اما خانمها چگونه می توانند رنگ زمردی را به زندگی روزمره خود وارد کنند؟ در زیر راه هایی برای این کار به شما پیشنهاد می دهیم:

  • برای چشمان شما

رنگ سبز زمردی یکی از رنگ های در دسترس برای لوازم آرایشی چشم است. برندهایی مثل الیزابت آردن، گلوریا، زفورا و سالی هندرسون سایه چشم، ریمل و خط چشم در طیفهای مختلف زمردی را به بازار عرضه کرده اند.

  • برای ناخنهای شما

همه چیز در مورد رنگ سال 2013

مارنیز، متخصص ناخن می گوید: «سالهاست که خانمها از رنگ زمردی برای ناخنهای خود استفاده می کنند زیرا این رنگ احساس وقار و کلاسیک بودن را می دهد در ضمن می توان آن را با لباسها یا جواهرآلات به کار رفته شده هماهنگ کرد. برندهای زویا، الیزابت آردن، روشه و... لاکهایی در طیفهای مختلف زمردی به بازار عرضه کرده اند.

  • برای دستها و گردن شما

به هر حال زمردی رنگی جواهری است، طبیعی است که این رنگ فاخر برای بدلیجات هم انتخاب مناسبی باشد؛ گوشواره ها، دستبندها، گردنبندها و حتی ساعتهای این رنگ می تواند ست لباس شما را غنی تر و چشم نوازتر کند.

همه چیز در مورد رنگ سال 2013

دکتر مارک استولمن، روانشناس و مشاور برند لوازم خانگی و آشپزخانه «اسکالامن» در مورد رنگ زمردی نکات جالبی می گوید: «این رنگ، رنگ شادی و شانس است، در واقع می توان گفت این رنگ جدا از حس نو بودن و تازگی، حس خوش بینی، امید به آینده داشتن و سرحالی را هم القا می کند. اگر خانه تان را با وسایل این رنگی تزئین کنید، یعنی سرشار از حس زندگی و مشتاق به پیشرفت و کسب موفقیت هستید. در مورد لباس و جواهرات هم همین طور است، این رنگ جدا از احساس آراسته بودن، حس خاص بودن را هم القا می کند، با این رنگ می توانید حتی قبل از رسیدن بهار حس بهاری بودن را القا کنید.»

  • سالهایی که گذشت چه رنگی بودند؟

سال 2013 سال زمردی است اما می دانید سال های قبل رنگ سال چه بوده؟ بد نیست این فهرست را مرور کنید:

2012: نارنجی نارنگی
2011: یاس امین الدوله
2010: فیروزه ای
2009: زرد مات
2008: آبی زنبقی
2007: قرمز تند
2006: بنفش جلبکی
2005: آبی فیروزه ای
2004: نارنجی چرک
2003: آبی آسمانی
2002: قرمز گل سرخ
2001: صورتی کم رنگ
2000: سرمه ای کم رنگ

 
 

موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 تير 1392برچسب:رنگ سال,رنگ2013, | 23:6 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

تا سال 2020 همه انسان های دنیا آنلاین می شوند

شبکه و اینترنت | تا سال 2020 همه انسان های دنیا آنلاین می شوندمدیر اجرایی گوگل اظهار داشت: ظرف 7 سال آینده همه انسانها در سراسر جهان در اینترنت آنلاین خواهند بود.
 

اریک اشمیت طی این اظهارات یادآور شده است که تا پایان این دهه همه انسانها در زمین به اینترنت متصل هستند.

وی اضافه کرده است که تصور وجود 2 میلیارد کاربر اینترنتی جذاب است اما فکر کردن به 5 میلیارد کاربرآنلاین ظرف یک دهه بسیار هیجان انگیز تر به نظرمی رسد.

بر اساس اعلام اتحادیه ارتباطات راه دور بین المللی که به عنوان یک سازمان وابسته به سازمان ملل که در راستای اطلاعات، ارتباطات و فناوری کار می کند، امسال، سال 2013، 38 درصد از جهان از اینترنت استفاده می کنند، که این تعداد در مقایسه با 35 درصد سال گذشته افزایش یافته است.

این در حالی است که عده ای از کارشناسان با اشاره به اینکه کشورهای فقیر و در حال توسعه در جهان با عدم وجود زیرساختهای درست وب و یا وجود نقص در این زیرساختها در حال منزوی شدن هستند و برخی دیگر به واسطه عواملی چون جغرافیای دور از دسترس و محدودیت از این فضا فاصله گرفته اند، این پرسش را مطرح کرده اند که آیا نظریه اشتمیت بیش از حد خوشبینانه نیست؟ شاید این نظریه خوشبینانه باشد اما نمی توان آن را تکذیب کرد.

جولی بورت از بیزینس اینسایدر یادآور شده است که تعدادی پروژه در حال اجرا است تا همه انسانهای کره زمین بتوانند از مزایای عصر دیجیتال استفاده کنند.

شرکت گوگل نیز خود از پروژه ای حمایت می کند که به "اینترنت بدون مرز" شهرت دارد و به عنوان یک گروه غیرانتفاعی تلاش می کند رایانه و فناوریهای مربوط به آن را در نقاط فقیر و دور افتاده دنیا به نیازمندان اهدا کند. این پروژه تا کنون عمدتا در مکزیک، آمریکای مرکزی و آفریقا اجرا شده است.

از سوی دیگر سامسونگ نیز از پروژه آنلاین کردن کلاسهای درس در نقاطی چون جنوب آفریقا و سودان حمایت می کند.

بی تردید افزایش موبایل وب نقش مهمی در تحقق چنین نظریه هایی ایفا می کند، در آفریقا تعداد مردمی که به تلفن همراه دسترسی دارند از تعداد افرادی که به انرژی برق دسترسی دارند بیشتر است. بر اساس اعلام گوگل، در آفریقای جنوبی 25 درصد از جستجوها در هفته از طریق دستگاه های موبایل صورت گرفته است که این میزان در آخر هفته ها به 65 درصد می رسد.

 
 

موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 تير 1392برچسب:تکنولوژی,آنلاین,انلاین,انسان,2020, | 22:58 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

اطلاعاتی در مورد دایناسورها

دانستنی ها | اطلاعاتی در مورد دایناسورهابسیاری معتقدند دایناسورها 65 میلیون سال پیش در اثر اصابت یک شهاب سنگ به زمین منقرض شدند، اما حقیقت این است که این حیوانات عجیب تا 700 هزار سال بعد از این واقعه روی کره زمین زندگی می کردند.
 
در این نوشته که از سایت تلگراف ترجمه شده، بعضی از حقایق جالب در مورد دایناسورها را بیان می کنیم. 

سنگین ترین دایناسور 
سنگین ترین دایناسور شناخته شده تادکنون براکیوزاروس (Brachiosaurus) با وزن تقریبی 80 تن است. وزن و جثه این حیوان تقریبا معادل با 17 فیل آفریقایی است. براکیوزاروس نزدیک به 16 متر قد و 26 متر طول داشته و اسکلت آن بزرگ ترین بازمانده زمین است که در موزه ها در معرض چشمان حیرت زده بازدیدکنندگان قرار می گیرد.
براکیوزاروس

کوچک ترین دایناسور جهان 
کوچک ترین فسیل دایناسور که تاکنون شناسایی شده متعلق به لسوتوزوروس (lesothosaurus) است که اندازه ای برابر با یک جوجه کوچک دارد. البته فسیل های کوچک تر از لسوتوزوروس نیز شناسایی شده اما آن ها در حقیقت متعلق به نوزادان دایناسورهای بزرگ تر بوده اند.
 

لسوتوزوروس
کوچک ترین تخم دایناسور 
کوچک ترین تخم دایناسور که تاکنون یافت شده فقط 3 سانتی متر طول دارد. هنوز مشخص نیست این تخم متعلق به کدام گونه از دایناسورها بوده است. 

باهوش ترین دایناسور جهان 
یکی از باهوش ترین دایناسورهای جهان ترودون (Troodon) است. این شکارچی با طول تقریبی 2 متر، مغزی به اندازه پستانداران یا پرندگان امروزی داشت.
 
ترودون
احمق ترین دایناسور جهان 
استگوزاروس(Stegosaurus) کوچک ترین مغز را در بین تمام دایناسورها داشته است. اندازه مغز این حیوان فقط 3 سانتی متر و وزن آن فقط 75 گرم بود که برابر با یک گردوی کوچک است. اگرچه در صورتی که شما اندازه مغز را با اندازه بدن مقایسه کنید، آن گاه احتمالا پلاتوزاوروس (Plateosaurus) لقب یکی از احمق ترین دایناسورهای جهان را به خود اختصاص خواهد داد.
 
استگوزاروس

پلاتوزاوروس

بلندترین دایناسور 
بلندترین دایناسورها گروه براکیوزارید(Brachiosaurid از ساروپادها sauropod) بودند. پاهای جلویی این دایناسورها بلندتر از پاهای عقبی آن ها بود که باعث می شد آن ها ظاهری شبیه به زرافه ها داشته باشند. این فیزیک بدنی به همراه گردن بسیار بلند به آنها این امکان را می داد تا از بلندترین درختان آن دوران تغذیه کنند. مشهورترین گروه شناخته شده از این دایناسورها 13 متر قد داشت. ساروپوزیدون (Sauroposeidon) بسیار غول پیکر بود و احتمالا تا 18.5 متر قد می کشید. 
ساروپوزیدون

سریع ترین دایناسور جهان 
سریع ترین دایناسورهای جهان، ارنیتومیمیدها (ornithomimid) مانند درومیسیومیموس (Dromiceiomimus) هستند که با سرعت 60 کیلومتر در ساعت می دویدند. 
ارنیتومیمید

قدیمی ترین دایناسور جهان 
قدیمی ترین دایناسور جهان که تاکنون شناخته شده با قدمت 230 میلیون سال در ماداگاسگار کشف شده اما تاکنون نام رسمی برای آن انتخاب نشده است. رکورد بعدی متعلق به Eoraptor با قدمت 228 میلیون سال است.
Eoraptor


بلندترین نام دایناسور 
طولانی ترین نام دایناسور جهان میکروپاکیسفالوزاروس (Micropachycephalosaurus) به معنای مارمولک کوچک سر ضخیم است! فسیل این حیوان در چین پیدا و در سال 1978 توسط دانگ باستان شناس چینی نامگذاری شد.
 
میکروپاکیسفالوزاروس
چند گونه جدید از دایناسورها در انگلستان یافت شده است؟ 
تا کنون 108 گونه از دایناسورها در بریتانیا شناسایی شده است. بریتانیا در طی دوره مسوزوئیک منطقه مهمی بود چرا که پل ارتباطی بین آمریکای شمالی و آسیا و اروپا بود. به همین دلیل این منطقه در طی دوره مهاجرت دایناسورها و هم چنین تکامل آنها اهمیت فوق العاده ای داشت.

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 تير 1392برچسب:دایناسور,عصر دایناسیون, | 22:54 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

اسامی عجیب و غریب در ثبت احوال ایران

دانستنی ها | اسامی عجیب و غریب در ثبت احوال ایرانآرشیو، گشنه، گرگ اقا، بره، بوشفر، چاه، یتیم، حلوا، پارچه، پاکت، پوپول، ادامه، آشفته، افسرده، نوشابه و ارزان بخشی از اسامی باور نکردنی افراد در سازمان ثبت احوال است.
 

برابر ماده 20 قانون ثبت احوال، انتخاب نام با والدین است، البته همواره بر این موضوع تأکید شده که نام های مناسب، نیکو و پسندیده به صورت مجرد و مرکب انتخاب شود.

هر پدر و مادری دوست دارد تا فرزندش نامی نیک داشته باشد و شاید به همین دلیل است که بسیاری از والدین در انتخاب نام نیکو حساسیت زیادی به خرج می دهند و روزها و ماه ها برای انتخاب نام مناسب وقت صرف می کنند.

برخی والدین بر کمیاب بودن نام هم تاکید دارند و ترجیح می دهند تا نامی انتخاب کنند که فراوانی کمتری داشته باشد؛ همین امر باعث شده که شاهد اسامی عجیب و غریبی باشیم که گاهی به گوش می رسد.

با این حال در سال های گذشته تغییرات زیادی در نامگذاری فرزندان ایرانیان رخ داده است.

در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور 420 هزار عنوان نام وجود دارد که 220 هزار عنوان دخترانه و 200 هزار عنوان پسرانه است.

تنوع نام های دخترانه به واسطه الگوهای نام گذاری برابر بررسی های صورت گرفته پیش بینی شده که حدود 20 الگوی توصیفی، دینی مذهبی، ملی باستانی، قومی، منطقه ای، ترکیبی، نام گل ها، طبیعت، حیوانات زیبا، پرندگان، کوه ها و رودها و نام موجودات خیالی و تاریخی نمونه ای از این الگوهاست.

در این رابطه 14 الگوی نامگذاری برای پسران و 18 الگوی نامگذاری برای دختران وجود دارد به دلیل آنکه الگوهای دختران برای نامگذاری بیشتر است ، تنوع نام های دخترانه هم بیشتر است.

7 هزار و 549 اسم قابل تغییر وجود دارد

هم اکنون 3 هزار و 737 نام پسرانه و 3 هزار و 812 نام دخترانه قابل تغییر وجود دارد که هر شخصی نامش در آن باشد بلافاصله به اسم مناسب، قابل تغییر است. البته ممکن است اسمی در این فهرست ها نباشد اما از دید ثبت احوال قابل تغییر باشد. در این باره فرد باید دنبال مجوزهای لازم باشد.

باباقلی، گرگ اقا، بره، چاه و یتیم اسامی افراد در ثبت احوال

آرشیو، آسیب، اجباری، اخی، اردوخان، اشتر، اهریمن، باباقلی، بیابانی، ملخ، فضا، فراری، شفتالو، شربت، قطار، قطاری، قسمت، قربانی، کابوس، گشنه، گرگ آقا، بره، بشم، بهداشت، بوشفر، چاه، چراغ، چیتر، زنگی، سرباز، شوجر، علاقه، غم، غارت، فرار، فراری، فراموش، کوپال، گمان، لذت، لشکر، للو، ورندل، یتیم تنها برخی از اسامی پسران قابل تغییر در این فهرست هاست.

این اسامی غالباً به قبل از سال 1370 بر می گردد. از زمانی که به مهندسی فرهنگ نام و نام نویسی وارد شدیم دیگر اجازه نمی دهیم والدین اسامی نامناسب، نامتعارف و مغایر با جنس برای فرزندانشان انتخاب کنند؛ دلیل این کار هم همان فهرست هایی است که با توجه به اصرار والدین مأمور ثبت احوال را وادار به ثبت اسم می کرده اند.

باجی، بیزار، نوشابه، ییلاق و خرما اسم زنان در ایران

آشفته، آفت، اجبار، افسرده، باجی، بیزار، پنبه، تعارف، حلوا، خرما، خیار، شربتی، شقیقه، کفتر، نیمکت، قیمتی، همیشه، نوشابه، ییلاق، لوله، لیاقت، لبو، لباء، مشکی، مشکی جان، مغلوبه، مفتول، حاضر، حالتاج، حسرت، حضرت، حبصه، خارا، خابس، پارچه، پاکت، پنیر، پوپول، پولی، انقلاب، اوجق، آمریکا، آلمان، انگلیس، انه، آقا بگم، ادامه و ارزان بخش از اسامی قابل تغییر برای دختران است.

ممنوعیت اسامی خارجی بر روی فرزندان

گذاشتن اسامی خارجی بر فرزندان ممنوع است اما برخی از نام هاست که با زبان فارسی خودمان یکی است. مانند نام برخی گل ها که مشابهت زیادی دارد اگر این اسامی مغایرتی با ارزش های ایرانی، اسلامی نداشته باشد مشکلی برای ثبت آن وجود ندارد. مانند رز، یا نام سوزان که هم اسم خارجی برای دختر است و هم به معنای سوزانده یا نام پسر به عنوان نیک که هم اسم خارجی است و هم در فارسی به معنای خوبی.

استفاده از اسامی مانند رابرت، الیزابت و جرج ممنوع است و اگر کسی هم این اسم ها را داشته باشد بلافاصله بعد از تقاضا به اسامی ایرانی ـ اسلامی تغییر می کند.

البته هنوز هم برخی والدین این اسامی را برای فرزندانشان انتخاب می کنند که از گذاشتن آن جلوگیری می شود.

انتخاب اسامی که بعد از 92 سال در فرهنگ نام گزینی وجود ندارد

در شش ماهه اول سال 90، 570 اسم در خواست کننده رسیدگی شده که 381 اسم تصویب و 189 اسم تصویب نشده است. می بینیم برخی والدین اسامی را انتخاب می کنند که در فرهنگ نام گزینی پس از 92 سال وجود ندارد. مثل اسم هوریزا، لیزا واژه های خارجی است و معنی خوبی ندارد و هارای که هیچ منبعی معتبری ندارد.

ثبت لقب به عنوان اسم ممنوع است

طنسگل، نارسیسا، مرسدس یا عسل خاتون که خاتون یک اسم قدیمی است و معمولا لقب مادربزرگ ها بوده که ثبت لقب نیز به عنوان اسم ممنوع است.

شیما به معنی زن خال دار است که جزو اسامی قابل تغییر بوده و با گذاشتن آن موافقت نمی شود.

یکی از اسامی که با گذاشتن آن موافقت نشده است رحیم کرار است که ترکیب مناسبی نیست چرا که رحیم صیغه مبالغه بسیار مهربان و کرار به معنای حمله کننده است که هیچ مناسبتی با هم ندارند.

بر اساس آمار بیشترین انتخاب نام ایرانیان برای فرزندان اسامی ائمه اطهار(ع) است که فراوانی 10 نام اول ثبت شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال طی 92 سال برای پسران به ترتیب عبارت است از محمد، علی، حسین، مهدی، حسن،رضا، محمدرضا، علیرضا، احمد و عباس و برای دختران نیز به ترتیب فاطمه، زهرا، مریم، معصومه، زینب، سکینه، رقیه، خدیجه، لیلا و سمیه.

برخی اسامی اقبال موقتی دارند

تعدادی از نام ها یک اقبال موقتی دارند از این زاویه رسانه ملی نیز نقش مهمی در فرهنگ مهندسی نام و نامگذاری دارد. مثلا در سریال میوه ممنوعه اسم هستی، در سریال ستایش شخصیت ستایش در سریال 5 کیلومتر تا بهشت اسم آیدا به واسطه شخصیت خوبی که در فیلم داشتند مورد پسند مردم قرار گرفت و در مقطعی بیشترین اسامی فرزندان دختر از بین این اسم ها بود.

اما اسم های ائمه معصومین(ع) مانند اسم حسین، امیرحسین و محمد حسین علاوه بر طول سال، در دو ماه محرم و صفر نیز بیشترین فراوانی را دارند. این مسئله درباره برخی از نام ها نیز صدق می کند. به عنوان نمونه زمان انقلاب و رحلت امام خمینی(ره) اسم روح الله بالاترین میزان فراوانی را در میان اسم های پسر داشت یا سال های مختلفی که از طرف رهبر معظم انقلاب نامگذاری می شد مانند سال پیامبر اعظم (ص) یا سال امام علی(ع) بیشترین فراوانی به ترتیب اسم محمد و علی بود.

در سال 89 پنج اسم اول پسران به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرمحمد پنج اسم اول دختران نیز فاطمه، زهرا، ستایش، هستی و زینب بود که البته این آمار هر سال تغییر می کند اما در مجموع روند اسم های اول معمولا حفظ شده است.

بیشترین فراوانی نام های خانوادگی در سطح کشور به ترتیب محمدی، حسینی، احمدی، رضایی، مرادی، حیدری، کریمی، موسوی، جعفری و قاسمی است.

طولانی ترین نام های خانوادگی استخراج شده

طولانی ترین نام خانوادگی استخراج شده در پایگاه اطلاع جمعیتی کشور طایفه حاجی نوروز علی تهرانی معروف به کلده دره است که 37 کاراکتر داشته و برای خانم فاطمه سلطان خانم متولد سال 1257 از تهران است.

طولانی ترین اسم نیز 35 کاراکتر داشته که با عنوان فاطمه سلطان خانم، معروف به شاهزاده کربلاییمتولد 1264 از کربلاست.

طولانی ترین اسم برای مردها نیز با عنوان آقا میرزا مصطفی عظیم الدوله ملقب به بکشو است که 33 کاراکتر داشته و مربوط به سال 1245 از تهران است.

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 تير 1392برچسب:عجیب,غریب,اسم پسر,اسم دختر, | 22:53 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیخت

اخبار علمی | اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیختچندی پیش در منطقه فینیکس واقع در آریزونا در کشور آمریکا، کشاورزی بنام دیوید هادسون به ماده ی سفید رنگی که در سرتاسر زمینهای زراعی اش گسترده بود مشکوک شد و مقداری از آنرا به آزمایشگاههای معتبر سپرد تا به او بگویند که این ماده سفید رنگ متشکل از چه مواد اولیه ای است. اما در عین ناباوری، پاسخ آزمایشگاه این بود:You Have Pure Nothing یعنی شما یک ماده ای دردست دارید که خالصاً هیچ چیز مشخصی که در جدول عناصر تعریف شده باشد در آن به چشم نمی خورد!
 

اما پس از چندی یک آزمایشگاه روسی به روش آزمایش آمریکاییها شک کرد و روش جدیدی را برای آنالیز این ماده ی عجیب پیش رو گذاشت که صحیح تر بود و بلاخره پرده ی جادویی کنار رفت و عنصر تشکیل دهنده رخ نمود.

این ماده شکل دیگری از اتم های طلا بود که بصورت یک نانو رشته (رشته ای از الکترونها که از پی هم قرار می گیرند و شکل یک تسبیح نخ شده را دارد) در آمده بود. نام علمی آن ORME یا OR MUS مخفف Orbit ally Rearranged Monotonic Element می باشد.

اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیخت

آزمایشات بعدی، اما، حیرت آورتر بودند. برای وزن کردن آن، یک پیمانه ی خالی را ابتدا وزن کردند و سپس مقدار مشخصی از این گرد سفید رنگ را درون پیمانه ریخته مجدداً وزن کردند و در عین ناباوری در تمام این توزینها، همواره وزن پیمانه+وزن گرد سفید رنگ از وزن پیمانه ی خالی “کمتر” بود!

آزمایشی که چندین بار تکرار شد و همواره یک پاسخ را ارائه می داد. گویی که 40 درصد از جرم این ماده در جهان ما و 60 درصد دیگر آن در جهانی موازی با جهان ما سیر می کند.

اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیخت

نکته ی مهم زمانی به چشم آمد که محققان، پیمانه ی لبریز از ماده سفید رنگ را حرارت دادند و مشاهده کردند کهدر حرارت بسیار بالا وزن پیمانه به سمت صفر گرم سوق پیدا کرد. یعنی “با حرارت دادن به این ماده، می توان جاذبه را دفع نمود”.

ناسا با بهره گیری از این ترکیب جدید طلای بسیار ناب (The Pure Gold) توانست ماده ی جدیدی اختراع کند با نام آیروژل (AeroGel) که به خودی خود از هوا سبک تر است و فرم خالص آن می تواند در هوا شناور باشد و همچنین با حرارت دادن به آیروژل، این ماده می تواند وزنهایی بیش از وزن خود را نیز در هوا معلق نگاه دارد. ناسا از این ژل در تحقیقات گسترده ای بهره می برد. (در ویکیپدیا جستجو کنیدAeroGel )

اما چندی پیش، در “صحرای سینا” (علاقه مندان به آثار سیچین توجه فرمایند) معبدی متعلق به راهبان مصر باستان کشف شد که درون آن آکنده بود از پودری سفید رنگ!

آزمایش این ماده نشان داد که شباهت زیادی بین این پودر تازه کشف شده با نانو رشته ی طلا وجود دارد. مصریان باستان به این ماده “مفکات” می گفتند و راز تهیه آن در دست راهبان مقدس بوده است.

ترکیب مفکات با حرارت می توانسته بی وزنی را بهمراه آورد و شاید راز چگونگی ساخته شدن اهرام عظیم مصر در همینجا نهفته باشد.

به این نکته توجه کنید: نام تمام اشکال هندسی (چه به فارسی و چه به لاتین) مستقیما به شکل هندسی آنها اشاره می کند. مثلاً دایره از دوار بودن می گوید، مثلث از سه ضلعی بودن. اما در این بین نامی که برای شکل هندسی “هرم” در نظر گرفته شده یک استثنای عجیب است.

هرم در لاتین Pyramid ترجمه شده که از ترکیب دو کلمه ی Pyro بمعنی “آتش” و Amid بمعنی “گرفته شده” تشکیل شده است. بنابراین Pyramid یعنی Fire Begotten یا از آتش گرفته شده!!! حتی اسم عربی “هرم” نیز از ریشه هرم بمعنی حرارت و داغی گرفته شده و اشاره ای به شکل هندسی آن ندارد.

می توان خصوصیات پودر سفید طلا را به اینگونه بر شمرد:

1- خاصیت ضد جاذبه در حرارت های بالا

2- خاصیت ابر رسانایی در حرارت بالا

3- اتصال کوانتومی به دیگر جهانهای موازی Quantum Entanglement

4- عدم مشابهت با ساختار عناصر جدول مندلیف

5- درصورت برهم خوردن ساختار رشته ای، با نوری بسیار درخشان منفجر می شود

6- بدلیل ساختار اتمی تک رشته ای، امکان تبدیل این ماده به مواد دیگر وجود دارد

7- درصورت مصرف خوراکی، افزایش کارآیی مغز انسان را در دو نیمه چپ و راست بدنبال دارد

8- در صورت مصرف خوراکی، افزایش طول عمر DNA که متعاقباً طول عمر انسان را بدنبال دارد.

 
 

موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 تير 1392برچسب:اتفاق, عجیب, | 22:51 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

ملاکهای ازدواج از دید دکتر هلاکویی

روانشناسی | ملاکهای ازدواج از دید دکتر هلاکوییبرابری... شباهت ها و تناسب ها... شباهت خانواده ها ... جذابیت برای همدیگر ... پایگاه اجتماعی مشابه ... باورها و اعتقاد های مشابه و ...
 
 
 
 
 

برای مشاهده مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 23 تير 1392برچسب:دکتر هولاکویی,ازدواج, ملاکهای ازدواج, | 22:27 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

اسرار مثلث برمودا

ماورای طبیعت | اسرار مثلث برموداوالا واسه خودمم جالب بود بدونم این مثلث برمودا چیه و چجوریه و وقتی فهمیدم خیلی هم شکل مثلث نیست تعجب کردم . اینکه این همه وسعت داره و اینکه هنوز کاملا کشف نشده و هنوز هم ...
 
 
 
 
 

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 23 تير 1392برچسب:, | 22:24 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

یک ایرانی، انیشتین بعدی جهان

اخبار ملی | یک ایرانی، انیشتین بعدی جهاندانشمند جوان ایرانی، با تصدی کرسی استادی دانشگاه پرینستون- جایگاهی که پس از انیشتین در اختیار فرد دیگری قرار داده نشد- دنیا را با این سوال مواجه کرده است که آیا انیشتین بعدی، یک ایرانی خواهد بود؟
 
 
 

برای دیدن مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید


موضوعات مرتبط: زندگی نامه دانشمندان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 23 تير 1392برچسب:انیشتین ایرانی,انیشتین,ایران, افتخار ایرانی, | 22:15 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

                                  چطور پژواک پدید می آید؟         

 

 

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه نمایید

 

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:چطور پژواک یا انعکاس صدا پدید می آید؟, | 23:7 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

باد از كجا می آید؟

باد از کجا می آید؟

 

 

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:باد از كجا می آید؟, | 23:5 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

              

                   آنتالپی های استاندارد                          

                

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه نمایید


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:آنتالپی های استاندارد , | 23:0 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.