عشق در پنجم دبستان

خانه و خانواده | عشق در پنجم دبستان دوران کودکی برای یک دختر، دوران سخت و دردناکی نیست، همه او را دوست دارند. دست بر سرش می کشند و برایش عروسک های قشنگ می خرند، تنها دغدغه او ممکن است تبعیضی باشد که والدینش بین او و برادرش ایجاد می کنند، البته اگر این احساس کوچکی و تبعیض در او بوجود آید، تا همیشه در او باقی خواهد ماند.
 

به هر حال دختران این دوران را طی خواهند نمود و وارد یکی از حساس ترین مراحل سنین خود خواهند شد. همان سنی که در شریعت اسلام نیز بر آن تاکید شده است یعنی ورود به ده سالگی و پایان یافتن نه سالگی. از نظر علم روانشناسی، دختران کلاس چهارم دبستان را باید بسیار مراقبت کرد. در این سن، بدلیل آغاز شدن بلوغ در آنها، ناخواسته دچار استرس می گردند.

بسیاری از دختران در این سن، دچار افت تحصیلی می شوند که البته به تدریج بهبود خواهد یافت اما گاهی شدت استرس در آنها آنقدر بالا خواهد رفت که حتی ممکن است دچار شب ادراری شوند. همانطور که می دانید استرس یعنی فشار عصبی و این نوع فشار روحی, بدلیل تغییرات هورمونی برای دختران بوجود خواهد آمد. در این لحظات، والدین، مخصوصاً مادر و یا خواهر همسن یا بزرگتر نقش مهمی را در آرامش بخشیدن به دختران در حال بلوغ را خواهند داشت. برای همین بسیار لازم است که این افراد توانائی درک دختر چهارم دبستان را داشته باشند و همراز و هم صحبت او شوند.

عشق در پنجم دبستان

دختران در کلاس پنجم دبستان با اولین جرقه های عشق و علاقه روبرو می شوند و این احساسات در وجودشان برانگیخته می شود. دختران در این سن، ناخودآگاه از جنس مقابل خود خوششان می آید. ناخودآگاه به پسرها نگاه می کنند. در برخی از خانواده ها که روابط بی قید و بندتری دارند فکر می کنند دختر در سن ده سالگی نیاز به رعایت حجاب و یا درک محرم و نامحرم ندارد و اجازه می دهند که مثلاً دختر عمو با پسر عمو یا پسر خاله همبازی بوده و دست در دست یکدیگر راه برون .

در این سن دیده می شود که دختر و پسر در زمانی که دستان یکدیگر را گرفته اند، گاهاً به یکدیگر نگاه کرده و ناخواسته به یکدیگر لبخند می زنند. همین لبخند به ظاهر معصومانه نشان دهنده اولین جرقه های عشق و احساس در آنهاست.

اما تفاوت این عشق با عشقی که بعداً به سراغ آنها خواهد آمد در این است که دختران در این سن می دانند که از پسرها خوششان می آید و پسرها برایشان جذاب شده اند اما دلیل آن را درک نمی کنند و تقریباً می توان گفت که این واکنش ها غیرارادی و غریزی است و فقط پاسخی به احساس در حال شکفته شدن است.

لازم به ذکر است که این نوع واکنش در پسران در مقطع راهنمائی و از کلاس دوم راهنمائی به بعد اتفاق می افتد.

به هر حال این اتفاق یکی از بزرگترین و شاید مهمترین اتفاق زندگی یک زن است و نقش تربیت والدین در این لحظات بسیار بالا و حساس است.

از والدین متعهد انتظار می رود که اول مراقب دختران خود باشند و وقت بیشتری به او اختصاص دهند، سپس دخترشان را برای بلوغ آماده کنند، باید طوری او را تربیت کنند که بداند هر احساسی که در بلوغ به سراغش می آید، احساس درست و صحیحی نیست. اجرای دستورات دینی بهترین کلید تربیتی و آگاهی بخشیدن به دختر است. او یکی دوسال است که از لحاظ دینی به بلوغ رسیده و باید همانند مادرش به وسیله دستورات دین از خود محافظت کند و بندگی پروردگار مهربان را به جای آورد تا بنده غرایز خود نشود.

وارد شدن خداوند در زندگی هر فرد چیزی به نام خوشبختی، شادی، آرامش، امنیت و تمام احساسات خوب را به ارمغان خواهد آورد.

هیچکس از اجرای صحیح دستورات دینی دچار ضرر، افسردگی و گمراهی نشده است و چه خوب است که از همین سال های اولیه عمر و بلوغ، خداوند همراه دختران خوب و پاکمان باشد! همانطور که می دانید، در یکی از ضرب المثل های فارسی آمده است: خشت اول چون نهد معمار کج ...

شاید بتوان به راحتی گفت که این لحظات برای دختران همانند پایه گذاری خشت اول است و معمار آن کسی به غیر از والدین و مسئولان تربیتی نخواهند بود. والدین گرامی اگر این مرحله از وظایف خود را به درستی انجام دهند، حتی خودشان نیز دیگر مشکلات زیادی برای تربیت فرزندانشان در آینده نخواهند داشت و نیز مطمئن خواهند بود که فرزندانشان گرفتار بسیاری از مشکلات و عواقب آن نخواهند شد.

 

 

 

                                     


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 14:4 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

خانه ابدی تهرانی ها کجاست؟

ایران شناسی | خانه ابدی تهرانی ها کجاست؟ در تهران، آرامگاه و گورستان های متعددی وجود دارد و گورستان اصلی و شناخته شده این استان، بهشت زهرا است. بهشت زهرا به قدری بزرگ است که با ورود به آن گویا وارد شهر مرده ها شده اید. خیابان بندی و بلوک و پلاک و ...
 

انسان های دفن شده در آنجا برای خودشان نشانی درست و دقیقی دارند و خانه شان را می توان به راحتی پیدا کرد. اما گورستان های دیگری هم در تهران هستند که یا در کنار امامزاده ها واقع شده اند، یا مخصوص قشر خاصی از مردم همچون هنرمندان هستند. برای آشنایی با آنها با ما همراه باشید.

گورستان بهشت زهرا تهران

بهشت زهرا بزرگ ترین گورستان دایر شهر تهران است که گنجینه ها و یادگارهای گرانبها و جاودان تاریخ معاصر، به ویژه انقلاب اسلامی را در خود جای داده است. گورستان بهشت زهرا شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهدای روز تاریخی 17 شهریور، شهدای دفتر حزب جمهوری اسلامی، شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، مقبره آیت الله طالقانی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی را در خود جای داده است. مرقد امام خمینی (ره) نیز در جوار این گورستان ارزش تاریخی آن را در حد یک زیارتگاه ملی افزایش داده است.

گورستان ظهیرالدوله تهران

گورستان ظهیرالدوله، در انتهای خیابان دربند در باغی مصفا به مساحت 3 هزار متر مربع واقع شده است. این گورستان مدفن بسیاری از هنرمندان، شاعران و نویسندگان معاصر ایران، چون رهی معیری، ایرج میرزا، فروغ فرخزاد و بسیاری دیگر از هنرمندان است که وابسته به انجمن اخوت می باشد. این محل به ظهیرالدوله تعلق داشته است. ظهیرالدوله به علت علاقه به درویش خان که موسس انجمن اخوت بوده، این باغ را به انجمن هدیه کرد. ساعات بازدید از این گورستان همه روزه غیر از پنجشنبه ها و جمعه ها از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر می باشد.

گورستان دولت تهران

مساحت گورستان دولت 2 هزار متر مربع است. این گورستان در خیابان دولت (قلهک) قرار گرفته و وابسته به سفارت انگلیس است. تاریخ آخرین دفن در این گورستان به 45 سال پیش برمى گردد و در حال حاضر یادبودی از جنگ جهانی دوم است.

سایر گورستان های تهران

برخی از گورستان های اقلیت های مذهبی و اقوام دیگر عبارتند از: ارامنه، کلیمیان، هندوها، مسیحیان (وابسته به سفارت انگلیس) آشوری ها و همچنین گورستان روس ها در زمینی به مساحت یک هکتار در خیابان وثوق و گورستان ارامنه و فرانسوی ها و ایتالیایی ها در زمینی به مساحت سه هکتار در همان خیابان قرار دارد.

مقبره های دیلمی و سلجوقی ری

مقبره های دیلمی و سلجوقی یا کوه نقاره خانه که مربوط به دوران سلجوقی است از یادگارهای تاریخی شهر ری بوده و با شماره 203 به ثبت رسیده است.

مجموعه گورستان های مسیحیان

در زمین های سلیمانیه و دولاب تهران، مقابر و گورهای مربوط به مسیحیان ارامنه، روس، یونانی، فرانسوی و لهستانی جای دارد. در گورستان ارامنه سنگ قبرهایی از 150 سال پیش به جای مانده است. در گورستان لهستانی ها قبور برخی سربازان کشته شده جنگ جهانی دوم به چشم می خورد.

گورستان روس و یونان با مقبره زیبای شاهزاده گرجی ارتودکس مذهب، در مساحتی حدود 8000 متر مربع، مقبره سرباز گمنام جنگ جهانی دوم را با ستاره ای سرخ بر فراز آن، در دل خود جای داده است. در گورستان کاتولیک ها و آشوریان، کتیبه های طولی و عرضی در اشکال گوناگون مشاهده می شود.

از دیگر گورستان های قدیمی می توان از گورستان بی بی زبیده، امامزاده عبدالله، امامزاده علی اکبر، امامزاده اسماعیل و... نام برد.

امامزاده پنج تن (ع)

بر فراز تپه هایی در شرق تهران و کوهپایه های شمال شرقی در خیابان شهید فرشادی، آنجا که آبادی شمس آباد تمام می شود و خانه ها و باغ های منطقه خوش آب و هوای لویزان آغاز می شود، بقعه ای قرار دارد که به امامزادگان پنج تن لویزان شهرت یافته است. گورستانی نیز در کنار بنای امامزاده قرار دارد.

امامزاده اسماعیل ابن موسی ابن جعفر (ع)

امامزاده اسماعیل از پسران امام موسی بن جعفر (ع) است و از نظر شجره نامه، اصالت، اعتبار و صحت دارد. این آرامگاه در شمال بزرگراه آیت الله صدر و جنوب چیذر واقع شده و از خیابان پاشاظهری نیز به آن دسترسی هست. گورستانی نیز در کنار بنای امامزاده قرار دارد.

امامزاده صالح (ع)، تجریش

امامزاده صالح نام آرامگاهی در محله تجریش تهران است. این آرامگاه را منسوب به صالح پسر امام موسی کاظم (ع) می دانند.

بقعه متبرکه امامزادگان سید ابراهیم و سید اسماعیل (ع)

این بقعه مطهر که معروف به امامزاده قلعه شیخ است، در قسمت شرقی بخش کهریزک در محله قلعه شیخ و در امتداد خیابانی که به طرف آسایشگاه معلولین کهریزک می رود واقع شده و اطراف آن قبرستان عمومی محل قرار دارد.

امامزاده زید ابن علی (ع)

امامزاده زید (ع) با کنیه ابوالحسن (ع) از نوادگان امام زین العابدین (ع) است. بقعه و بارگاه ایشان در محله صادقیه (نعمت آباد)، جاده ساوه قرار دارد که در میان گورستان عمومی واقع شده است.


موضوعات مرتبط: زندگی نامه امام خمینی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 14:3 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

دلیل سرکوب احساسات و علایق مان چیست

روانشناسی | دلیل سرکوب احساسات و علایق مان چیست آیا شما جزو کسانی هستید که به راحتی احساسات خود را بیان می کنند یا قادر نیستید احساسات و هیجانات خود را نشان داده و آنها را در درون خود می ریزید؟ ابراز صحیح احساسات نقش مهمی در سلامت روان دارد.
 

در تعریف خودآگاهی، یکی از ویژگی های انسان سالم، شناخت دقیق احساسات و هیجانات است. در واقع انسان موفق، کسی است که هر لحظه قادر است احساس خود را بشناسد و دلیل آن را پیدا کند چون در صورت نشناختن احساسات، ما قادر نخواهیم بود افکار اشتباه خود را که باعث ناراحتیمان شده تغییر دهیم.

افراد باید احساسات خود را شناخته و علت آن احساس را جست و جو کنند و در صورت نیاز آن را بیان دارند. گاهی از دیگران می رنجیم که چرا ما را درک نمی کنند و باعث ناراحتیمان می شوند، در صورتی که شاید دیگران از احساس عمیق ما اطلاع نداشته باشند. بنابراین ما باید بیاموزیم به جای خشم و عصبانیت، احساس خود را بیان کنیم. اما چرا برخی قادر نیستند محبت و علاقه خود را ابراز کنند و از این موضوع در رنجند. به عقیده شما، چه دلایلی باعث می شود افراد نتوانند احساسات خود را بروز دهند؟

برای بررسی علمی و عمیق این پرسش ها گفت و گو با دکتر علی بابایی زاد، مشاور روانشناسی، روان درمانگر و مدرس تحلیل رفتار متقابل را با هم می خوانیم.

چرا بعضی ها قادر به بیان احساسات خود نیستند؟

دلایل متفاوتی وجود دارد. نوع تربیت و پیام های والد که در درون این گروه از افراد شکل گرفته، به آنها می گوید که بیان احساس برای تو جایز نیست. مثلا ممکن است برای یک مرد در یک مورد خاص، بیان احساس رفتاری به دور از مردانگی اش باشد اما برای یک زن بیان آن احساس بجا باشد. اینکه ما در کودکی با چه فرهنگی بزرگ شده ایم، در آینده تاثیر زیادی بر بیان احساسات ما خواهد گذاشت.

در کودکی بیان بعضی احساسات برای ما جایز است و در بیان بعضی دیگر مجاز نیستیم. مثلا ممکن است برای یک پسر چهار، پنج ساله بیان خشم جایز باشد اما ابراز غم نه. بنابراین او در بزرگسالی هنگامی که خشمگین می شود می تواند خشم خود را بیان کند ولی اگر غمگین شود بیان احساس غم یا ترس برایش امکانپذیر نیست و ما با مکانیسم دفاعی به نام پوشش احساسی روبرو می شویم.

پوشش احساسی یعنی زمانی که غمگین است خشمگین می شود یا ممکن است برای یک دختر در فرهنگی که بزرگ شده، خوشحالی قابل بیان نباشد ولی احساس غم یا ترس قابل بیان باشد، بنابراین او می تواند در بزرگسالی غمگین شود ولی حق ندارد خیلی خوشحال و شاد باشد.

گاهی اوقات ما احساساتمان را به دلیل این پیام های والد بیان نمی کنیم. گاهی هم احساس خود را بیان نمی کنیم چون در زیر آن ترس از تایید نشدن، ترس از طرد شدن، ترس از کنار گذاشته شدن، ترس از کامل نبودن، ترس از خارج شدن از محدوده ایمن، ترس از ناکامی و ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن یا برچسب خوردن، وجود دارد.

بنابراین ما با مجموعه ای از ترس ها هم روبرو هستیم که اگر احساسات خود را بیان کنیم با آنها مواجه می شویم درحالی که بسیاری از این ترس ها وجود خارجی هم ندارند ولی ما به صورت درونی، چون از آنها می ترسیم بیان احساس نمی کنیم. برای مثال کسی که ترس از کامل نبودن, ندارد احساسش را بیان نمی کند، زیرا فکر می کند که این احساس نقطه ضعفی برای اوست. کسی که از قضاوت شدن ترس دارد نگران این است که مردم درباره او چه فکر می کنند. بنابراین چنین فردی از ترس حرف نمی زند و احساسش را بیان نمی کند. دلیل دیگری که باعث می شود فرد احساس خود را بیان نکند مکانیزم های دفاعی است.

در مکانیزم دفاعی قرنطینه بخش هیجانی و احساسی یک موضوع را چون برایمان دردناک و غیرقابل پذیرش است در سطح ناخودآگاه سرکوب می کنیم و بخش غیرهیجانی احساسی اش را بیان می داریم. گاهی احساساتمان را بروز نمی دهیم چون درونمان احساس اغراق شده ای وجود دارد. در واقع ما در محیط های احساسی و هیجانی تحریک می شویم و ترس از اینکه مبادا احساس ما منتهی به عدم کنترل شود احساسات خود را بیان نمی کنیم.

مکانیسم دفاعی چیست؟

به طور کلی مکانیسم های دفاعی شیوه های غیرارادی و ناخودآگانه ای هستند که از طریق تحریف یا انکار واقعیت موفق به کاهش اضطراب و مدارا با هیجانات منفی در فرد شده و موقتا تعادل و یکپارچگی شخصیت را تا یافتن راه حل درست و واقعی حفظ می کنند.

بنابراین وقتی مشکلی به وجود می آید چون درون فرد استرس و اضطراب ایجاد می کند او برای رها شدن از تنیدگی و فشار این اضطراب، یک یا چند مکانیسم دفاعی را به کار می برد. مثلا ممکن است وقتی با مشکلی مواجه می شود، به طور ناخودآگاه عوامل بیرونی مانند خانواده، جامعه و ... را مقصر بداند و نقش خود را نادیده بگیرد.

چرا برخی قادر نیستند علاقه خود را بروز دهند؟

دلایل متفاوتی وجود دارد:

  • خودمان را دوست نداریم بنابراین نمی توانیم دیگران را دوست بداریم.
  • نمی توانیم خود را منبع نوازش و احساسات در نظر بگیریم بنابراین احساست خود را بیان نمی کنیم که مبادا نوازش دریافت کرده باشیم.
  • مسئولیت پذیر نیستیم و نگرانیم که به ما در بیان احساس، باعث مسئولیت شود.
  • غرور، عدم اعتماد به نفس، خودشفتگی و کمال طلبی باعث می شود دیگران را لایق بیان احساس خود ندانیم.
  • ترس از طرد شدن، قضاوت شدن، خارج شدن از قالب های فرهنگی و کلیشه ای، کنترل شدن، از دست دادن مرزهای ارتباطی، عبور از الگوها و کلیشه های مردانه و زنانه و ...

برای کسی که به یکی از دلایل بالا مثلا به دلیل غرور قادر به ابراز احساس خود نیست چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟

باید دلیلش ریشه یابی شود. یکی از دلایل مغرور بودن، ترس و احساس حقارتی است که باید درمان شود.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 14:3 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

6 باور غلط درباره مغز

دانستنی ها | 6 باور غلط درباره مغز 6 باور غلط درباره مغز وجود دارد که برخی از آنها از سالها قبل مطرح شده و هنوز به عنوان یک موضوع واقعی به آن پرداخته می شود اما محققان اعلام کردند که این باورها هیچکدام صحت ندارند.
 

مغز یکی از حساس ترین و همینطور پیچیده ترین اعضای بدن به حساب می آید که شکل و اندازه آن در جانوران مختلف متفاوت است. اما در طول تاریخ افسانه های درست و نادرستی درباره مغز شکل گرفته که محققان به بررسی افسانه ها و حقایق پرداخته اند.

6 باور غلط درباره مغز

مغز افراد باهوش چین خوردگی بیشتری دارد

افسانه هایی از قدیم بر این موضوع حکایت دارند که مغز افراد باهوش دارای چین خوردگی بیشتری نسبت به سایرین است اما محققان هرگونه فرضیه ای را رد کرده و معتقدند با افزایش سن، اندازه مغز نیز بزرگ تر می شود تا در دورن جمجمه جای گیرد به همین دلیل چین خوردگی های مغز نیز بیشتر می شود.

مغز خاکستری است

دنیای اطراف ما با رنگ های مختلف و زیبا رنگ آمیزی شده است، آیا می دانستید که بدن انسان ها نیز رنگین کمانی از رنگ هاست؟

مغز انسان نیز رنگ های مختلفی دارد اما تنها آن را با رنگ خاکستری می شناسیم. مغز درون جمجمه همیشه با رنگ هایی مانند خاکستری، سفید یا زرد دیده شده اما باید گفت مغز ترکیبی از رنگ های خاکستری، سفید، قرمز و سیاه است.

در زمان خواب بیاموزید

این جمله در تبلیغات مختلف شنیده و دیده شده که هدفی جز جذب مخاطبان ندارند. آنها معتقدند که مغز از طریق ضمیر ناخودآگاه و در زمان خواب و استراحت می تواند آموزش ببینید. اما محققان هر گونه ادعایی در این رابطه را رد کرده اند.

بزرگترین مغز متعلق به انسان هاست

در گذشته، فرضیه هایی مبنی بر اینکه میزان هوش با اندازه مغز در ارتباط است، مطرح بود اما محققان این فرضیه را نادرست می دانند. با وجود اینکه انسان باهوش ترین مخلوق خداوند است اما دارای مغزی با وزن 1 کیلو و 361 گرم است.

مغز، عضوی بهبود ناپذیر

مغز نیز همانند سایر اعضای بدن می تواند در اثر ضربه ها یا حوادث مختلفی که رخ می دهد، صدمه دیده و نیاز به التیام داشته باشد اما در گذشته نظراتی مبنی بر عدم ترمیم سلول های عصبی یا نقاط آسیب دیده عنوان می شد که در حال حاضر این فرضیه رد شده و محققان معتقدند که نورون های مغزی در چنین حوادثی از مسیر جدیدی وارد ارتباط می شوند.

بیشترین سهم مغز بلااستفاده است

خرافات یا نقل های متعددی درباره استفاده محدود و حتی 10 یا 15 درصدی از مغز وجود دارد اما محققان تمام این سخنان را نادرست توصیف کرده و معتقدند که از تمام سلول های مغزی در عملکردهای مختلف و طی شبانه روز استفاده می شود.

این پژوهش در مجله ساینس به چاپ رسیده است.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 14:2 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

پشت این چهره ها چه جور آدمی پنهان شده

خودشناسی | پشت این چهره ها چه جور آدمی پنهان شده حتما برای شما هم پیش آمده که به چهره​ای نگاه کنید و دوست داشته باشید ورای چهره او را بخوانید و بدانید پشت این چهره چه جور شخصیتی قرار گرفته، حالا ما کار شما را ساده می​کنیم
 

دهان:

از میان تمام اعضای صورت، دهان عضوی است که بیشترین استفاده را برای برقراری ارتباط با دیگران دارد. این عضو شگفت انگیز نه تنها طرز بیان فرد را نشان می دهد بلکه با بررسی آن می توان به اینکه آیا او حرف دیگران را برای بیان نظر خود قطع می کند یا نه، پی برد.

پلک:

نقش اصلی پلک, پوشاندن چشم و جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار به داخل آن است اما از لحاظ چهره خوانی، پلک بالا نشان دهنده اطلاعاتی از قبیل سطح روابط اجتماعی و میزان نیاز به صمیمیت در صاحب آن است و همین طور از پلک پایین می توانید به احساس واقعیت درون فرد پی ببرید.

پیشانی:

در چهره خوانی، شکل پیشانی تا حد زیادی نشان دهنده طرز تفکر فرد و نوع برخورد او با مسائل و مشکلات زندگی است. عجیب هم نیست که پیشانی از آنجا که لب پیشانی مغز را می پوشاند، از طرز تفکر فرد خبر دهد مثلا پیشانی شما نشان می​دهد که ممکن است شما فردی باشید که در حل مشکلات خود به دنبال راه حل های منحصربه فرد می گردید.

ابرو:

ابروها ابزار قدرتمندی برای بیان احساسات و انتقال پیام به شمار می آیند. هر شکل از ابرو، نماینده طرز فکر خاصی است. در حقیقت هر تار موی ابرو، نشان دهنده یک حالت فکری است. شاید برای شما جالب باشد بدانید ابروهایتان هم شکل نیستند. طرح و شکل ابروی چپ، طرز فکر ما را در زندگی نشان می دهد در حالی که ابروی راست، نشان دهنده نوع عملکرد ما در زندگی شغلی است.

چشم:

از آنجا که چشم تنها عضو حساس به نور در بدن انسان است بی دلیل نیست که از آن به عنوان دریچه روح هم یاد شود، چشم ها طرز فکر، رفتار و صمیمیت ما را منعکس می کنند. شکل، عمق, اندازه نسبی و زاویه چشم ها نمایانگر نوع نگرش افراد است. از روی زاویه چشم یک فرد می توان دریافت که او خوش بین، بدبین یا واقع بین است.

بینی:

از آنجایی که بینی نقش مهمی را در تنفس ایفا می کند، تعجب آور نیست که در چهره خوانی این عضو، نشان دهنده توانایی ما در حفظ بقای خود و اطرافیان باشد. بینی نه تنها مقداری انرژی را که در اختیار ماست نشان می دهد، بلکه نمایانگر شیوه کاری و نوع برخورد ما با مسائل مادی نیز هست.

استیو جابز شناسی از روی صورت : تحلیلگر منطقی و برنامه​

دهان:

شنونده ای بی طرف است و ذاتا فردی درون گرا و کم صحبت و برقراری ارتباط با او کمی مشکل است. شنونده ای خوش بین است که در بین حرف های دیگران به قسمت های مثبت و درست آنها توجه می کند.

پلک :

این شخص از نعمت تمرکز بالا بهره می​برد. او به هیچ وجه حاضر نیست محدود شود و آزادی اش را از دست بدهد. قابلیت صمیمی بودن را دارد ولی نه همیشه، بلکه وقتی که آمادگی آن را داشته باشد.

پیشانی :

این فرد به صورت منطقی و قدم به قدم فکر می کند، باید به او وقت داده شود تا با آرامش و نظم به پردازش اطلاعات بپردازد. در شرایط بحرانی و تحت فشار فکر او خوب کار نمی کند و کمی دستپاچه می شود اما در مواردی که چیزی را از قبل خوب یاد گرفته و تجربه کرده باشد با اطمینان و قدرت بیشتری عمل می کند. همواره خواهان راه حلی است که قبلا سربلند از امتحان آن بیرون آمده باشد.

ابرو :

دارنده این ابروها باید در هیات برنامه ریزی قرار گیرد. او عاشق رسیدن به هدف های بزرگ و جدید است. قدرت تصور بالایش به او کمک می کند تا طرح های جالب و جدیدی ارائه کند. دوست دارد در هر موقعیتی که هست نقش کلیدی و تصمیم گیرنده داشته باشد.

چشم :

این شخص به ظاهر آرام است ولی در باطن به طور مداوم مشغول تحلیل و ارزیابی مسائل متعدد است. بسیار سؤال می کند و مسائل را به دقت سبک و سنگین می کند و پیش از باور کردن هر چیزی، احتیاج به دلیل و برهان منطقی دارد.

بینی :

صاحب این نوع بینی، در برنامه ریزی های منطقی و بلندمدت فوق العاده است. حرف اول را در کشف نظریات جدید می زند و نوع برخوردش با کار جدی و منطقی است. فرد مستقلی است و در کارها متکی به خود؛ او همچنین توانایی منحصربه فردی در تجزیه و تحلیل دارد.

فیس بوک شناسی از روی صورت : مدیر معصوم و موفق

دهان :

زاویه دهان او نشان دهنده شنونده ای بی طرف است که دیگران می توانند در آن بازتاب حرف خود را که در قالب واکنشی خالص و بی طرف ابراز می شود به وضوح مشاهده کنند. این فرد قادر است خواسته های خود را در ذهنش ساخته و پرداخته کرده و بعد به آسانی آن را بیان کند. اغلب هم به اهدافش نایل می شود.

پلک :

صاحب این پلک ها و پذیرای افراد و عقاید جدید است. از به دست آوردن اطلاعات تازه خوشحال می شود و به تمام حقایق ریز توجه می کند. ذهن او آنقدر باز است و راحت می پذیرد که ممکن است از نظر احساسی به او لطماتی وارد شود. آسان اعتماد می کند و از نوعی سادگی و معصومیت کودکانه برخوردار است.

پیشانی :

این فرد دارای تفکر خطی است و کاملا منطقی فکر و عمل می کند. به مسائل مختلف سر وقت به صورت مجزا فکر می کند. از تجارب به دست آورده خود بسیار استفاده کرده و با قدرت بیشتری عمل می کند. باید به او در پردازش اطلاعات و به ویژه در شرایط مهم و بحرانی وقت کافی داده شود تا بهترین تصمیم را بگیرد.

ابرو :

ابروهای کم پشت و کمرنگ او مانند اندیشه هایش مبهم و تشخیص افکارش پیچیده است. مردم در برخورد با او راحت هستند و او را از خود می دانند. او به آسانی در هر جمعی نفوذ می کند و از آنجا که دائما در حال دریافت اطلاعات است سخنگوی خوبی است.

چشم :

این فرد عینک خوش بینی به چشم ندارد و مسائل را آنگونه که هستند و شاید بدتر می بیند. همیشه برای روبه رو شدن با مشکلات آماده است و در تشخیص مشکلات بالقوه استاد است. اشتباهاتش را بدون بحث قبول می کند و همین انتظار را هم از دیگران دارد.

بینی :

احتیاج دارد در محیط کار اختیارات ویژه ای داشته باشد و بتواند بر همکاران و شیوه کارش حاکم باشد. رشد و درخشش او در پست هایی دیده می شود که کنترل سرعت و توالی کارها، برعهده او باشد. صاحب این بینی، فردی بسیار مصمم است و از اراده محکمی برخوردار است. او وقتی به دنبال چیزی می رود اجازه نمی دهد هیچ عاملی سد راهش شود.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 14:1 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

10 مطلب خواندنی در مورد پول

اطلاعات عمومی | 10 مطلب خواندنی در مورد پول عده ای چرک کف دست می خوانندش، برخی منبع فساد و درگیری، برای برخی نهایت آرزوها و هر خواسته ایست. خیلی ها را بدبخت و خیلی ها را شادمان کرده.
 

هم لبخند و خاطره های زیبا می آفریند و هم اشک و تنهایی. مجموعه ای از اضداد را کنار هم جمع می کند این پول.

چه دوست داشتنی بدانیمش و چه منفور به هر حال همه ما به آن نیاز داریم. در این گزارش به 9 نکته خواندنی در خصوص پول اشاره می کنیم:

1. عجیب ترین روش هدر دادن پول!

جوانان عربستان سعودی نزدیک یکی از شهرهای جنوب این کشور به نام ابها به تفریح عجیبی با استفاده از سنگ و خودروهای لوکس می پردازند.

2. با ارزش ترین پول

مدتی پیش در خبرها آمده بود دینار کویت مقام نخست را در بین پولهای با ارزش جهان بازی می کند، این واحد پولی به 1000 فلس تقسیم می شود (دینار کویت: ISO 4217 کد KWD) یک دلار برابر با 3.53 دینار کویت.

3. زیباترین پول

دیوید استاندیش، نویسنده کتاب هنر پول اقدام به انتخاب زیباترین اسکناس های جهان کرده است. وی معتقد است که واحد پولی منطقه یورو یکی از زیباترین اسکناس های جهان است اما اسکناس های زیباتر از یورو نیز در جهان وجود دارد. زیباترین پول جهان از نظر او فرانک واحد پول سرزمین های پاسیفیک فرانسه است.

4. پول بد Bad Money

اشاره به قانون گرشام است که به موجب آن پول بد، پول خوب را از جریان خارج می کند.

5. پول و بهار عربی

هفت کشور عربی در بین بیست و پنج کشور جهان قرار دارند که مرکز اصلی تولید و قاچاق پول های کثیف در سال 2011 میلادی، بوده اند. حجم پول های کثیف در این کشورها در این سال، 108 میلیارد دلار بود که دو برابر تولید ناخالص داخلی لبنان است. سازمان جهانی شفافیت مالی، با صدور گزارشی تاکید کرد قاچاق پول نقش مهمی در به راه افتادن بهار عربی داشت.

6. چرک کف دست

اگر پول چرک کف دست باشد آنوقت:

پول و پله = چرک و چروک
تراول چک = چرک زانوی شتر
چک سفید = کاسه توالت
آدم پولدار = آدم کثیف
پول در آوردن = کیسه کشی
پول شویی = بهداشت
بانک = حمام
سیستم بانکی = صابون
وام دادن = سیاه کردن
بهره بانکی = تمیز کاری
پول خورد = یک عدد باکتری
پول درشت = 3 هزار باکتری
اختلاس = مرده شویی

7. مفهوم پول در اقتصاد

در مفهوم اقتصادی, پول بسیار متفاوت از تعریف عمومی آن است. حجم پول آثار کاملاً بارزی در اقتصاد داشته و بر نرخ تورم، بهره، بیکاری و تولید تأثیر گذار است. در مفهوم اقتصادی پول واحدی برای اندازه گیری تولید اقتصادی و نیز واحدی برای ذخیره ارزش اقتصادی می باشد. پول رایج باید 5 ویژگی داشته باشد:

  • مورد قبول عموم باشد.
  • بادوام باشد.
  • استفاده از آن آسان بوده و قابل تقسیم به قسمتهای کوچکتر باشد.
  • دارای ارزش ثابت باشد.
  • تولید ان محدود باشد.

8. موزه پول

موزه پول اولین گنجینه تخصصی و دایمی سکه و اسکناس در ایران است که به تاریخ 17 تیرماه 1376 به همت اداره کل موزه های بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی افتتاح شد.

این مجموعه شامل 1400 سکه و 750 قطعه اسکناس و تعداد تقریبی 200 قطعه اشیای موزه ای غیر از سکه و اسکناس است که در محوطه ای به وسعت 2000 مترمربع به نمایش گذاشته شده.

تلفن: 8774745
نشانی: خیابان میرداماد نرسیده به پل میرداماد .

9. پول در خواب!

اگر در خواب پول دیدید تعبیرش غم است صدقه بدهید ولی اگر در خواب کسی به شما پول داد، تعبیرش رسیدن خبر تولد پسری به شماست. اگر پول, طلا در خواب دیدید تعبیرش گران شدن اجناس است.

پول در خواب خوب نیست!


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 14:0 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

در دنیا مقامات برای چه اتفاقی استعفا دادند

اجتماعی | در دنیا مقامات برای چه اتفاقی استعفا دادند استعفا دادن یک مسئول بعد از یک اشتباه که صدمات جانی و مالی فراوانی دارد، شاید در ظاهر بی اثر ترین راه برای مقابله با حادثه ای تلقی شود اما در باطن دارای اثرات مثبت فراوانی است.
 

ارزش جان یک فرد در جوامع مدرن لااقل در روی کاغذ بسیار بالاتر از مسائل سیاسی و بازی های قدرت است.

هستند مسئولانی که به خاطر حفظ جان یک نفر حاضر به چشم پوشی از فرصتهای فراوانی برای ارتقا در نردبان قدرت سیاسی و اقتصادی هستند و این تنها به دلیل نهادینه شدن یک فرهنگ صحیح در قواعد بوروکراتیک جوامع دموکرات است.

استعفای یک فرد مسئول نشان دهنده وجود فرهنگ مسئولیت پذیری در یک نهاد و یا یک فرد است.

در حادثه غرق شدن کشتی کره جنوبی استعفای نخست وزیر این کشور در داخل کشور ما با تحسین افکار عمومی رو به رو شد چرا که این حادثه همزمان با چند اتفاق در کشور ما رخ داد و بسیاری این عمل را در قیاس با عملکرد مسئولان کشور ما ارزیابی کردند. البته چند روز پیش در پی حادثه قطار تهران - مشهد مدیرکل راه آهن شاهرود داوطلبانه به دلیل کوتاهی کارکنان تحت امرش استعفا داد که می تواند شروع یک فرهنگ مسئولیت پذیری در بین مدیران دولتی ما باشد.

در عالم سیاست استعفای نیکسون بعد از رسوایی واتر گیت شاید جنجالی ترین و معروفترین استعفا تلقی شود ضمن آنکه کناره گیری پادشاه اسپانیا بعد از رسوایی مالی دختر و دامادش نیز این روزها نقل محافل است.

اما در این جا نگاهی داریم به چند استعفا که در پی حوادث مرگبار رخ داده است؛

استعفای نخست وزیر کره جنوبی

نخست وزیر کره جنوبی یک روز پس از غرق شدن کشتی، به دیدار خانواده های قربانیان و آسیب دیدگان رفت اما با واکنش شدید و فریادهای اعتراض آمیز روبرو شد. یکی از افراد نیز به نشانه اعتراض به سمت نخست وزیر بطری آب پرتاب کرد.

چونگ هونگ اوون نخست وزیر کره جنوبی به دلیل نارضایتی از واکنش دولت به مسئله غرق شدن کشتی مسافری با 300 کشته عذرخواهی کرد و استعفا داد.

دلیل این اقدام نارضایتی از واکنش دولت کره جنوبی در موضوع غرق شدن کشتی مسافری در روز 16 آوریل (27 فروردین) با حدود 300 کشته ذکر شده است.

نخست وزیر مستعفی کره جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی همچنین مسؤولیت کامل حادثه غرق شدن کشتی را برعهده گرفت. این در حالی است که 14 ماه از آغاز کار او به عنوان نخست وزیر می گذشت. وی در آن جلسه گفت:

به خانواده های قربانیان حادثه، تسلیت می گویم و از ته قلبم از آنها عذرخواهی و برای نجات یافتگان بهبود و سلامتی آرزو می کنم.

استعفای وزیر راه مصر در پی تصادف اتوبوس و قطار

در آبان ماه 1391 به دنبال تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان خردسال مصری با قطار, 49 نفر از جمله 47 دانش آموز جان خود را از دست دادند.

پس از این حادثه وزیر راه و ترابری مصر استعفا داد. اتوبوس حامل 60 دانش آموز چهار تا هشت ساله مصری در حال عبور از روی ریل راه آهن در شهر منفلوط بود که حادثه وحشتناکی رخ داد. قطار مسافربری هنگام عبور از تقاطع به شدت با اتوبوس برخورد کرد و آن را حدود یک کیلومتر روی ریل کشید. وقتی قطار متوقف شد، تنها صدای ناله و فریاد کودکان به گوش می رسید.

قطار به وسط اتوبوس برخورد کرده و همین مسئله باعث شده بود که تعداد زیادی از دانش آموزان پسر و دختر جانشان را از دست دهند. مجروحان به سرعت به بیمارستان انتقال یافتند و وقتی پیکر قربانیان از میان بقایای اتوبوس بیرون کشیده شد، معلوم شد که در این حادثه وحشتناک 47 دانش آموز جان خود را از دست داده اند و در پی این اتفاق محمد رشاد المتینی وزیر راه و ترابری مصر استعفا داد.

قبل از وزیر راه و ترابری، رئیس سازمان راه آهن مصر نیز استعفا کرده بود. وزیر راه و ترابری قبل از استعفای خودش، استعفای او را پذیرفت و وی را برای تحقیق به دستگاه های ذیربط معرفی کرد.

نکته قابل توجه اینجاست که این استعفاها، تنها چند ساعت بعد از وقوع حادثه انجام شدند.

فوکوشیما و استعفای نخست وزیر ژاپن

حادثه 11 مارس در ژاپن که بعد از زلزله و سونامی، منجر به شکاف در نیروگاه اتمی فوکوشیما شد نیز استعفای مقامات عالی رتبه ژاپن را به همراه داشت.

نائوتوکان، نخست وزیر ژاپن که در پی حادثه زلزله 11 مارس و در جریان فاجعه اتمی فوکوشیما، مورد انتقادهای شدید قرار گرفته بود، از سمت خود کناره گیری کرد.

نخست وزیر ژاپن، نائوتوکان، اعلام کرد که از مقام ریاست حزب دموکرات ژاپن کناره گیری کرده است. کناره گیری نائوتو کان، از ریاست این حزب به معنای کناره گیری او از مقام نخست وزیری بود.

نائوتو کان 64 ساله، که در ماه ژوئن سال 2010 به سمت نخست وزیری ژاپن برگزیده شده بود، در پی سونامی در منطقه شمال شرقی ژاپن که به فاجعه اتمی فوکوشیما منجر شد، مورد انتقادهای شدید نسبت به عملکردش در برابر این فاجعه قرار گرفته بود.

پرواز مالزی و استعفا در شرکت هوایی

احمد جوهری یحیی رئیس شرکت هواپیمایی مالزی دو هفته بعد از ناپدید شدن پرواز 370 خطوط هوایی مالزی گفت که استعفا می دهد.

این تصمیم بعد از اعتراضات فراوان به عدم پاسخگویی مسئولین در خصوص علل حادثه ای رخ داد که هنوز هم علت واقعی آن مشخص نشده و نشانه ای هم از لاشه هواپیما پیدا نشده است.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک کرده ولی چند ساعت بعد از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

طوفان کاترینا و پلیس نیواورلئان

رئیس پلیس نیواورلئان هم چهار هفته پس از بروز هرج و مرج شدید پس از توفان کاترینا در این شهر استعفا داد.

وی دلیل استعفای خود را نگفت و حاضر نشد به پرسش های خبرنگاران جواب بدهد.

چند روز پیش از آن پلیس نیواورلئان اعلام کرده بود در باره این موضوع تحقیق می کند که چرا نزدیک به 250 مامور پلیس پس از توفان سرکار خود حاضر نشدند. ادی کمپس رئیس پلیس مستعفی گفت پس از 26 سال کار در پلیس استعفا می دهد.

وی به خبرنگاران گفت هر مردی در مقام رهبری باید بداند چه زمانی مسوولیت را به دیگری واگذار کند.

استعفای رئیس پلیس فلوریدا در پی کشته شدن جوان سیاه پوست

اعتراضات مردم آمریکا به کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست به دست یکی از مقامات محلی فلوریدا سبب کناره گیری رئیس پلیس این شهر از سمت خود شد. بیل لی رئیس پلیس فلوریدا به دلیل افزایش اعتراضات مردمی و انتقادات مردم از وی به دلیل آنچه درباره دلیل کشته شدن نوجوان 17 ساله بیان کرده بود از سمت خود استعفا داد.

لی پیش از آن دفاع از خود را دلیل کشته شدن این نوجوان سیاه پوست عنوان داشته و مقام محلی را بیگناه دانسته بود.

این حادثه در تاریخ 26 فوریه 2012 در فلوریدا رخ داد که طی آن، گئورگ زیمرمان به سمت یک نوجوان 17 ساله به نام ترایوون مارتین آتش گشود که در نتیجه آن این نوجوان سیاه پوست کشته شد.

ریزش سقف فروشگاه در لتونی و استعفای نخست وزیر

والدیس دومبروفسکیس، نخست وزیر لتونی به دنبال فرو ریختن سقف یک فروشگاه مواد غذایی در نوامبر 2013 در پایتخت این کشور از سمت خود استعفا داد.

سخنگوی نخست وزیر لتونی با تائید خبر استعفای وی، اعلام کرد که والدیس دومبروفسکیس و دولت لتونی به دنبال حادثه ریزش سقف ساختمان فروشگاه که در جریان آن 50 تن کشته شدند، به شدت تحت فشار قرار گرفته بود و به همین دلیل او استعفا داد.

انفجار در قبرس و استعفای وزیر دفاع

وزیر دفاع قبرس بدلیل وقوع انفجار در یک پایگاه نیروی دریایی این کشور از سمت خود کناره گیری داد.

در پی وقوع انفجاری شدید جولای 2011 در یک پایگاه نیروی دریایی در بخش یونانی قبرس کستاس پاپاکستاس وزیر دفاع این کشور استعفا داد.

سخنگوی وزارت دفاع قبرس دلیل این اقدام را کشته و مجروح شدن دست کم 71 نفر دانست. این در حالی است که شماری دیگر نیز در اثر این انفجار مفقود شده بودند.

شیرخشک آلوده و استعفا در چین

در پی گسترش بحران شیرهای خشک آلوده به مواد شیمیایی و سمی در چین و ممنوعیت واردات شیر خشک از این کشور در چندین کشور مختلف رئیس سازمان امنیت غذایی چین از مقام خود استعفا داد.

شیر خشک های آلوده باعث بیمار شدن 53 هزار کودک شده است و 4 کودک نیز جان خود را در پی مصرف این محصولات از دست داده اند.

شرکت منگنویی چین یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان شیر خشک در این کشور پس از این که آلوده بودن محصولاتش تأیید شد، با افت 60 درصدی ارزش سهام خود در بورس هنگ کنگ روبرو شد و لی چانگژیانگ رئیس اداره کل نظارت بر کیفیت و بازرسی محصولات غذایی چین نیز در پی این رسوایی گسترده استعفا داد.

وی که از سال 2001 این سمت را بر عهده داشت سال گذشته و در پی زنجیره ای از مشکلات ایمنی غذایی در چین وعده تحول این سیستم را داده بود.

مقامات چینی در شیر خشک ها و فرمول های غذای بچه تولید شده توسط شرکت های چینی ماده صنعتی ملامین را پیدا کرده بودند که برای تولید پلاستیک و کود شیمیایی از آن استفاده می شود و در صورت خورده شده توسط انسان می تواند منجر به ایجاد سنگ کلیه و در نهایت از کار افتادن کلیه ها شود.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 14:0 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

5 دروغی که فروشندگان تلویزیون تحویل مشتری می دهند

اطلاعات عمومی | 5 دروغی که فروشندگان تلویزیون تحویل مشتری می دهند یک قانون بزرگ و اساسی در خرید هر کالایی وجود دارد: هیچ وقت به صحبت های فروشنده اعتماد نکنید! این بدین معنا نیست که تمام صحبت های فروشندگان اشتباه است و اطلاعات ارائه شده توسط آنها غیرکاربردی است، اما در حقیقت فروشندگان به دنبال فروش کالایی هستند که سود بیشتری برای آنها داشته باشد و منفعت شما در آخرین اولویت آنها است.
 

در ادامه با 5 دروغ رایجی که فروشندگان تلویزیون برای ترغیب مشتری به خرید کالا به زبان می آورند، آشنا خواهید شد.

فروشندگان تلویزیون برای ایجاد اشتیاق در مشتری بعضأ دروغ های بزرگی را به زبان می آورند، بسیاری از آنها اصطلاحات اشتباه را باور کرده اند و به عنوان مثال ایمان دارند که کنتراست داینامیک یا فرکانس بالاتر باعث بهبود تصویر می شود. بعضی نیز می دانند که معیارهای کیفیت تصویر اینها نیستند اما برای فروش کالای خود مجبور به ارائه اطلاعات اشتباه به کاربر می شوند.

پیش از ادامه مطلب پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله 16 اصطلاح گیج کننده در مورد صفحه نمایش و تلویزیون به همراه معانی آنها بیاندازید.

این تلویزیون دارای نسبت کنتراست یک به میلیارد است

نه! این جمله درست نیست. تمام تولیدکنندگان تلویزیون نسبت کنتراست تصویر را به دروغ اعلام می کنند. حتی یک تولید کننده هم وجود ندارد که نسبت واقعی کنتراست تصویر را منتشر کند. پس هرگز به اعداد و ارقام ارائه شده توسط فروشنده و تولید کننده در مورد کنتراست تصویر توجه نکنید. اعدادی که به عنوان کنتراست تصویر ارائه می شوند در واقع نسبت کنتراست داینامیک تصویر هستند که هیچ تاثیری برروی کیفیت تصویر ندارد. کنتراست واقعی تصویر یا Native Contrast عدد مهم و قابل تاملی است که به دلیل پایین بودن آن توسط تولید کنندگان ارائه نمی شود. در حقیقت هر چه کنتراست واقعی تصویر بالاتر باشد بهتر است اما از آنجایی که تولیدکنندگان اطلاعات مربوط به کنتراست واقعی تصویر را منتشر نمی کنند شما هم نباید به این اعداد توجه کنید. در دنیای واقعی تلویزیون های پلاسما معمولا کنتراست بالاتری نسبت به LCD و LED ها دارند، البته تلویزیون های LED LCD TV های گران قیمت مانند Elite Sharp ,Sony HX950 و LG LM9600 که مجهز به تاریکی موضعی هستند، نیز کنتراست بسیار بالا و مناسبی دارند و با پلاسماها رقابت می کنند.

کیفیت صدای این تلویزیون بهتر از باقی است

ببینید این تلویزیون کیفیت صدای بسیار بهتری نسبت به آن تلویزیون دارد!

نه این جمله درست نیست هیچ کدام از تلویزیون های HDTV کیفیت صدای خوبی ندارند. جمله درست این است که این تلویزیون صدایش به بدی دیگری نیست! به دلیل باریکی تلویزیون های فلت پنل، هیچ کدام مجهز به اسپیکر مناسب نیستند و نمی توانند کیفیت مناسبی را ارائه کنند و برای اینکه کیفیت صدای مناسبی داشته باشید باید یک سینمای خانگی مجزا خریداری کنید. پس کیفیت صدای تلویزیون های فلت پنل تفاوت بسیار کمی با یکدیگر می کنند و همگی از نظر کیفیت صدای خروجی در سطح بسیار پایینی قرار دارند.

تلویزیون ها خیلی زود آسیب می بینند گارانتی تلویزیون خود را افزایش دهید

مورد دیگری که احتمالا در هنگام خرید به شما گفته می شود در مورد گارانتی و آسیب پذیری شدید تلویزیون ها است. به همین دلیل به شما پیشنهاد افزایش مدت زمان گارانتی یا خرید تلویزیون با گارانتی طولانی تر داده می شود. اما حقیقت چیز دیگری است و تلویزیون های Flat Panel معمولا کیفیت ساخت مناسبی داشته و طول عمر آنها نیاز بسیار بالا است به همین دلیل پرداخت هزینه بیشتر برای افزایش مدت گارانتی توصیه نمی شود.

LED TVها بهترین کیفیت تصویر را دارند

این جمله اشتباه است. ابتدا باید بدانید که چیزی تحت عنوان LED TV وجود ندارد! تمام LED TVها همان تلویزیون های LCD هستند که LEDها به جای لامپ های فلورسنت قدیمی، وظیفه ایجاد نور در پشت پنل را دارند. در واقع نام کامل تلویزیون های LED یا LED TVها، LED LCD TV است. LEDها نسبت به فلورسنت مصرف کمتری دارند و در مدل های گران قیمت LED LCD TVها کنترل بهتری برروی نور پنل وجود دارد که منجر به ارائه تصاویر با کیفیت تر نسبت به LCDها می شود. اما در بسیاری از شرایط کیفیت پلاسما ها بهتر از LED LCD TVها است. پلاسما رنگ مشکی را عمیق تر نمایش داده و کنتراست تصویر بالاتری نیز دارند. اگر بخواهید یک LED TV با کیفیت پلاسما داشته باشید باید دو یا سه برابر قیمت تلویزیون پلاسما هزینه کنید. البته پلاسما هم معایب خاص خود را نیز دارند مثلا پلاسماها معمولا ضخیم تر، سنگین تر، پرمصرف تر از LEDها هستند و دمای بیشتری نیز ایجاد می کنند.

اگر کیفیت صدا و تصویر بالاتری می خواهید حتما باید نوع خاص و گران قیمت کابل HDMI را تهیه کنید

باور کنید که تفاوت بین کابل های HDMI ده هزار تومانی با 100 یا 300 هزار تومانی تقریبا صفر است مخصوصا اگر طول کابل و فاصله بین پخش کننده و تلویزیون کمتر از 3 متر باشد. پس هرگز بابت کابل HDMI گران قیمت هزینه نکنید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 13:59 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

آمادگی برای مرگ

حکایت و داستان | آمادگی برای مرگ گویند: صاحب دلى، براى اقامه نماز به مسجدى رفت.
 

نمازگزاران، همه او را شناختند؛ پس، از او خواستند که پس از نماز، بر منبر رود و پند گوید...

پذیرفت... نماز جماعت تمام شد.

چشم ها همه به سوى او بود.

مرد صاحب دل برخاست و بر پله نخست منبر نشست.

بسم الله گفت و خدا و رسولش را ستود.

آن گاه خطاب به جماعت گفت: مردم! هر کس از شما که مى داند امروز تا شب خواهد زیست و نخواهد مرد، برخیزد!

کسى برنخاست.

گفت: حالا هر کس از شما که خود را آماده مرگ کرده است، برخیزد!

باز کسى برنخاست.

گفت: شگفتا از شما که به ماندن اطمینان ندارید؛ اما براى رفتن نیز آماده نیستید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 13:56 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

طولانی ترین ماه عسل دنیا توسط این زوج عاشق

گزارش تصویری | طولانی ترین ماه عسل دنیا توسط این زوج عاشق در حالی که بسیاری از زوج های تازه ازدواج کرده آرزوی یک ماه عسل رمانتیک و آرام را دارند ولی یک زوج جوان امریکایی یک ماه عسل معمولی را چندان برای خود رمانتیک نیافتند.
 

آنها در این سفر به شیوه بسیار مدرن عمل کرده و تمام وقایع سفر را به صورت آنلاین در وبلاگی که راه اندازی کرده بودند نوشته و عکس های خود را برای 15000 هوادارشان به اشتراک می گذاشتند.

به همین دلیل مایک و آن هاوارد تصمیم گرفتند از کار خود استعفا داده و از پس انداز خود برای شروع یک سفر ماجراجویی استفاده کنند که آن سفر تبدیل به طولانی ترین ماه عسل دنیا شد.

این ماه عسل توانست سفر به 6 قاره، 33 کشور و 302 مکان در 675 روز از بزرگترین تعطیلات زندگی آنها را به خود اختصاص دهد. همچنین این زوج در طول ماه عسل خود بیش از 220 هزار عکس گرفتند.

مایک در این مورد گفت:

ما با چند تن از دوستان درباره سفر به دور دنیا صحبت کردیم، همچنین با شخصی صحبت کردیم که خودش به تازگی این سفر را انجام داده بود. بنابراین با خود فکر کردیم که با پس انداز خود خانه یا ماشین بخریم و یا کاری را انجام دهیم که مردم تا زمانی که بازنشسته می شوند به فکر انجام آن می افتند. با خود گفتیم چرا این کار را در دهه 20 سالگی و اوایل 30 سالگی مان تجربه نکنیم تا در زندگی مان خاطرات شگفت انگیزی داشته باشیم.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 13:55 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

11 اصل ساده یک زندگی مشترک موفق

خانه و خانواده | 11 اصل ساده یک زندگی مشترک موفق زندگی زناشویی موفق اصول ساده ای دارد که نیاز به اجرا، استمرار و دلسرد نشدن دارد، اصولی که شما هم با رعایت کردن آن می توانید یک زندگی مشترک موفق داشته باشید.
 

با هم اصول ساده ای را مرور می کنیم که به شرط استمرار و دلسرد نشدن تغییرات مثبت فراوانی در زندگی مشترک شما خواهد داشت. متاسفانه ما ایرانی ها کمی منفی نگر، مخصوصا در زندگی مشترک هستیم و زود خسته می شویم، باز هم تاکید می کنم، اگر میخواهید زندگی مشترک موفقی داشته باشید، لطفا از اجرای این اصول خسته و دلسرد نشوید و تا رسیدن به نتیجه ادامه بدهید.

در حد توان انتظار داشته باشیم؛

توقع خود را در حد توان همسرتان نگه دارید، البته کم کم برای پیشرفت و بالا رفتن توان او تلاش کنیم.

فرصت بدهیم؛

به اندازه کافی وقت برای تغییر هست، عجله نکنید، صبور باشید و به اندازه کافی به همسر خود وقت دهید.

سرکوفت نزنید؛

متاسفانه خیلی از ما ایرانی ها این ایراد را داریم و مدام به هم سرکوفت می زنیم و با این کار تیشه به ریشه رابطه می زنیم، سرکوفت نزنید مخصوصا در هنگام بگومگو های زندگی زناشویی.

مهم بودن و مطالعه؛

زندگی مشترک برایتان مهم باشد، سعی کنید در زمینه رفتار با همسر خود مطالعاتی داشته باشید، در اینترنت جستجو کنید، کتاب مطالعه کنید و یا از تجربه افراد موفق استفاده کنید.

مقایسه نکنید؛

مثل کسی که از یک شیر درنده فرار می کند از مقایسه کردن فرار کنید، چه در ذهن تان و چه در بیان، به هیچ وجه این کار را نکنید، همسر شما بهترین مورد برای شما بوده است، این را بپذیرید و با همین همسر سعی کنید زندگی را برای خود شیرین کنید، نه با فکر کردن به چیزها و افراد دیگر.

ارتباط را حفظ کنید؛

از حال هم با خبر باشید، در طول روز به همسرتان زنگ بزنید یا پیامک بدهید، با هم صحبت کنید و در مورد موضوعات مختلف نظر همسرتان را بخواهید.

توهین نکنید؛

به همسرتان، خانواده او و کسانی که به آنها علاقه دارد به هیچ وجه مخصوصا هنگام ناراحتی توهین نکنید، توهین مخصوصا در دل خانم ها می ماند و بروز نمی دهند و کم کم رابطه شما را خراب می کند. مطلبی چند روز پیش روی سایت رفت که استقبال فراوانی از آن شد ، پیشنهاد می کنم آقایان این مطلب را هم با کلیک روی لینک زیر بخوانند:

4 رفتار نادرست آقایان ایرانی در خانه!

گذشت کنید؛

اگر الان تعدادی از کسانی که فوت کرده اند زنده شوند به ما خواهند گفت که دنیا هیچ ارزشی ندارد، باور کنید آنقدر دنیا با ارزش نیست که بخواهیم کینه به دل بگیریم و خود و دیگران را اذیت کنیم، گذشت کنید.

دنبال بهانه باشید؛

تعجب کردید؟ بله دنبال بهانه باشید ولی برای تعریف از همسر خود، دنبال بهانه باشید برای گفتن یک جمله محبت آمیز، دنبال فرصت باشید برای کمک کردن به همسرتان.

مودبانه شوخی کنید؛

دوست عزیز! همسر شما مثل دوست شما نیست، لطفا اگر هم شوخی می کنید شوخی های مودبانه و متناسب با شأن همسرتان انجام دهید، اگر می خواهید هر شوخی به ذهنتان می رسد بکنید ، پس همان بهتر که شوخی را کنار بگذارید! بعضی از دعواهای زندگی زناشویی از همین شوخی ها شروع می شود! مخصوصا خانم ها خیلی گلایه می کنند که همسرانشان با آنها شوخی های بد می کنند، لطفا از این کارها نکنید!

گوش بدهیم؛

وقتی همسرتان دارد صحبت می کند و درد دل می کند لطفا حاشیه نزنید و وسط صحبت هایش نپرید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 13:54 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

ماجرای مردی که با 290 زن ازدواج کرد

معرفی نامه | ماجرای مردی که با 290 زن ازدواج کرد جواد الحطاب یکی از گزارشگران شبکه تلویزیونی العربیه در بغداد، گزارشی درباره یونس بحری یکی از شهروندان عراقی که با ازدواج با 290 زن رکورد تعداد همسران و فرزندان و نوه ها در قرن بیستم را به خود اختصاص داده بود گزارشی تهیه کرد.
 

به نقل از العربیه وی گزارش خود را با مقدمه ای که خود یونس بحری در زندگی نامه اش نوشته آغاز کرده است. بحری در زندگینامه خود می نویسد: در ماه اول قرن بیستم متولد شدم، 16 ایستگاه رادیویی تاسیس کردم، به 17 زبان بیگانه تسلط دارم، 15 گذرنامه از کشورهای مختلف را به همراه خود دارم، با 90 زن به صورت شرعی و با بیش از 200 زن به صورت قانونی ازدواج کردم، پدر 365 فرزند ذکور هستم، تعداد دخترانم را نمی دانم، دارای بیش از 1000 نوه هستم، چهار بار به اعدام محکوم شدم و با سران بسیاری از کشورهای جهان دوستم و آنها را ملاقات کردم.

پیش از جواد الحطاب، سیارالجمیل نویسنده و پژوهشگر عراقی در باره این شهروند اعجوبه عراقی تحقیق کرده بود. وی در مقدمه تحقیق خود این سؤال را مطرح می کند: آیا مردی با چنین ویژگی هایی اعجوبه نیست؟ آیا در قرن بیستم در جهان عربی کسی را سراغ دارید که تعداد فرزندانش به تعداد فرزندان یونس البحری برسند؟ آیا نباید حداقل شرایطی که به این انسان این توان را داد تا اینهمه زن و فرزند و نوه داشته باشد را بشناسیم؟ آن هم در کشوری چون عراق در اوایل قرن بیستم؟

این نویسنده ادامه می دهد: آیا اگر چنین کسی در غیر از عراق بود شاهد نوشتن داستان ها و ساختن فیلم های سینمایی از زندگی و سرگذشت وی نبودیم.

حسین علوان الجبوری و یونس بحری

او می افزاید: آری این شخص یونس بحری شهروند عراقی است که در اوایل قرن بیستم همزمان با تاسیس دولت معاصر عراق در جامعه این کشور، شناخته شد. او مانند هرکسی دیگر از انتقادها جان سالم به در نبرد برخی او را به بدترین تهمت ها متهم کردند و برخی درباره او انصاف به خرج داده و رفتارهای او را جزئی از حقوق قانونی وی در چارچوب آزادی های فردی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در زمان خود دانستند.

 یونس بحری

هنگامی که یکی از خبرنگاران از یونس بحری در روزهای پایانی عمرش از او پرسید: چگونه با این تعداد زیاد زنان ازدواج کردید در صورتیکه شما مسلمان هستید، و اسلام اجازه نمی دهد که با بیش از چهار زن ازدواج کنید؟ وی در پاسخ گفت: همه ازدواج هایم از راه شرعی، قانونی و در چارچوبی که قرآن تعیین کرده، انجام می گرفت.

سعدی یونس فرزند نمایشنامه نویس وی در این باره نوشته است: می گویند پدرم هر کشوری که می رفت ازدواج می کرد اما من همسرانش را نمی شناسم. از همه زنان او تنها مادرم و همسر لبنانی او و از دختران و پسران، فقط برادران و خواهران تنی خودم را می شناسم. من سعی می کنم برادران پراکنده ام در جهان را جستجو کنم تا آنها را بشناسم.

اما منى یونس بحری، دختر یونس بحری که استاد روانشناسی در دانشگاه بغداد است در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: شنیده ام که من برادری دارم به نام رعدیونس که با رتبه دریاسالار یکی از ناوگان های نیروی دریایی فیلیپین را فرماندهی می کند.

یونس بحری در هند

یونس بحری در دوره زندگی اش در هند در روز یک راهب دینی و در شب رقاص یک کاباره بود. مدتی نیز در اندونزی خود را مفتی معرفی کرده بود.

می گویند یکی از روزهایی که به کار مفتی در اندونزی مشغول بود، پیرمردی به اتفاق دختری زیبا و جوان برای عقد ازدواج به نزد او آمدند. او به محض اینکه دختر زیبا را دید فتوی داد که این پیرمرد نمی تواند با دختر جوان ازدواج کند و دلیلش را هم بزرگی سن او دانست. سپس هنگامی که پیر مرد با پیروی از فتوای یونس البحری از ازدواج با آن دختر زیبا منصرف شد یونس خود با آن دختر ازدواج کرد.

شاهزاده زندگی کرد اما فقیر از دنیا رفت

یونس با شاهزادگان، پادشاهان و رهبران سیاسی در نقاط مختلف جهان دوستی داشت حتی به هیتلر نزدیک شد و رتبه مارشال گرفت به طوری که همیشه صلیب شکسته ای که از هیتلر گرفته بود را در مراسم رسمی بر شانه خود می گذاشت. وی در جنگ جهانی دوم از آلمان حمایت می کرد و صدای رسای آلمان در جهان عرب بود. او خود رادیوی عربی برلین را تاسیس کرد. اما در نهایت با همه این شهرت در سال 1979 فقیر از دنیا رفت به طوری که هزینه مراسم دفن و مراسم ختم وی را شهرداری بغداد به عهده گرفت.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 13:53 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

عادت روزمره که باعث پیری میشود

سلامت و پزشکی | 13 عادت روزمره که باعث پیری میشود آیا پیر شدن ظاهریتان سریعتر از پیر شدن سنیتان است؟ اگر از تصویری که در آینه میبینید راضی نیستید، شاید زمان آن رسیده که بعضی عادتهای روزمره تان را بررسی کنید. غذاهایی که میخورید و حتی نحوه خوابیدنتان میتواند پیرترتان کرده و طول عمرتان را هم کم کند. در این مقاله متخصصین در مورد متداول ترین عادتهایی که باعث پیر شدن میشود و راهکارهایی برای از بین بردن آن صحبت میکنند.
 

چند کار را همزمان انجام میدهید

اگر لیست کارهای روزانه تان به نظر هیچوقت کوتاه نخواهد شد، ممکن است استرس زندگی پرمشغله تان برای بدنتان مسموم باشد. خیلی ها فکر میکنند انجام همزمان کارهای مختلف خیلی خوب است اما با این روش نه تنها کاری پیش نمیبرند بلکه استرس بیشتری هم برای خود تولید میکنند. تحقیقات مختلفی نشان میدهد که استرس مزمن تولید رادیکالهای آزاد که مولکولهایی بی ثبات هستند و به سلولها آسیب رسانده و متهم اصلی در پیری هستند، را در بدن تحریک میکند. به جای اینکه سعی کنید همه کارها را یکجا انجام دهید، سعی کنید در هر لحظه, فقط روی یک کار تمرکز کنید و بعد از اتمام آن سراغ کار بعدی بروید.

بی اندازه شیرینی جات میخورید

به جز اینکه با خوردن شیرینی جات وزنتان را بالا میبرید، صورتتان را هم پیرتر میکنید. مولکولهای قند در درون بدن خود را به فیبرهای پروتئینی در هر سلول میچسبانند. این فرایند مخرب که گلیکاسیون نامیده می شود موجب از دست رفتن شفافیت پوست، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، پف کردگی، افزایش چین و چروکهای صورت و بزرگتر شدن روزنه های روی پوست میشود. اگر میخواهید شادابی و جوانی خود را حفظ کنید، شیرینی جات را برای بقیه بگذارید.

شبها کمتر از 5 ساعت میخوابید

کم خوابی نه تنها باعث ایجاد پف سیاه زیر چشمهایتان میشود، بلکه طول عمرتان را هم پایین می آورد. خواب مطلوب بین محدوده هفت ساعت است. اگر علائم کم خوابی مثل نداشتن انرژی در طول روز، کند شدن ذهن، مشکل در توجه و تمرکز یا افزایش وزن را در خود مشاهده کردید، حتماً زودتر بخوابید.

زیاد تلویزیون تماشا میکنید

اینکه چند روز پشت سر هم بنشینید سریال محبوبتان را تماشا کنید یک چیز است، اینکه مدام پای تلویزیون نشسته باشید چیزی دیگر. در یک مجله پزشکی ورزشی بریتانیایی تحقیقی منتشر شده بود که بر روی 11000 استرالیایی 25 سال به بالا انجام گرفته بود، مشخص شد که به ازای هر یک ساعت تماشای تلویزیون، 22 دقیقه از سن متوسط افراد بزرگسال کاسته میشود. علاوه بر این، افرادیکه به طور متوسط شش ساعت در روز تلویزیون تماشا میکردند، 5 سال کمتر از آنهایی که تماشا نمیکرده اند زندگی کردند.

این تاثیر بیشتر بخاطر نشستن و غیرفعال بودن است. وقتی بیشتر از 30 دقیقه پشت سر هم مینشینید، بدنتان شروع به اندوختن چربی در سلولهایتان میکند که احتمال چاق شدنتان را بالا میبرد. چه برای تماشای تلویزیون نشسته باشید و چه پشت میز کارتان، هر 30 دقیقه یکبار بلند شده و کمی در اطراف قدم بزنید.

بیشتر زمان روز را مینشینید

خطرات سبک زندگی نشسته کاملاً مشخص است: آنهایی که بیشتر روز خود را روی صندلی مینشینند بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای کلیوی، بیماریهای قلبی-عروقی، سرطان و چاقی مفرط هستند. به طور طبیعی ورزش منظم به پیشگیری از این مشکلات سلامتی کمک کرده و باعث میشود طولانی تر زندگی کنید. در یک تحقیق مشخص شد آنهایی که 150 دقیقه یا بیشتر از هفته خود را ورزش میکردند، 10 تا 13 سال بیشتر از افراد کم فعالیت زندگی کردند.

از کرمهای چشم استفاده نمیکنید

یکی از مهمترین محصولات آرایشی که باید استفاده کنید، یک کرم زیر چشم خوب برای به تاخیر انداختن چین و چروک هاست. پوست زیر چشمها نازکتر از پوست قسمتهای دیگر صورتتان است و خیلی سریعتر پیر شدنتان را نشان میدهد. مرطوب نگه داشتن این ناحیه سالها از عمر ظاهریتان کم میکند.

موثرترین کرمهای زیر چشم حاوی رتین A، نوعی ویتامین A، میباشد. سایر عوامل مهم آن عبارتند از نرم کننده ها و مرطوب کننده هایی که رطوبت، آنتی اکسیدان، اسید هیالورونیک و ویتامین C را در این ناحیه نگه میدارد. اینها ساخت کلاژن و الاستین را برای سفت کردن پوست و کاهش خطوط دور چشمها تقویت میکند.

از کرم ضدآفتاب استفاده نمیکنید

اما فقط در مسافرتها رانندگی، باغبانی و رفتن حتی تا سر کوچه بدون ضدآفتاب بسیار بیشتر از تخریبی که یک روز گذراندن کنار دریا دارد به شما آسیب میزند. علت اصلی تقریباً هر نوع پیری زودرس روی صورت, قرارگیری در معرض اشعه فرابنفش است. این اشعه حتی در زمانهایی که هوا ابری یا بارانی است هم وجود دارد. با استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بین 30 تا 50 در زمانهایی که از خانه بیرون میروید از پوستتان محافظت کنید.

زیاد آرایش میکنید

سایه چشم آبی به کنار، آرایش زیادی هم شما را پیرتر نشان میدهد. استفاده از لوازم آرایشی، مخصوصاً محصولات آرایشی چرب، منافذ پوستتان را میبندد. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از محصولات پوستی عطردار، مواد شیمیایی و عوامل الکلی با از بین بردن روغنهای طبیعی پوست، پوستتان را خشک میکند و باعث ایجاد چین و چروک زودرس روی پوست میشود. برای راهنمایی بیشتر با متخصص پوستتان صحبت کنید.

دمر میخوابید و صورتتان را در بالشت فرو میبرید

دمر یا یکطرفه خوابیدن طوریکه صورتتان را در بالشت فرو ببرید میتواند روی پوستتان ایجاد چروک کرده و موجب پیری زودرس میشود. بافتهای پیوندی و کلاژن موجود در پوست صورت با بالا رفتن سن ضعیف تر میشود. به همین دلیل وقتی شبهای پیاپی به یک سمت صورتتان میخوابید، صورتتان دیگر به سرعت زمانی که جوان بودید برنگشته و صاف نمیشود. این چینهای ایجاد شده بخاطر بالشتتان دائمی خواهد شد. بنابراین بهتر است به پشت خوابیده و از روکشهای بالشت ساتن استفاده کنید که پوستتان صاف بماند.

خانه تان را خیلی گرم نگه میدارید

وقتی بیرون از خانه سرد است، ممکن است وسوسه شوید که داخل خانه را حسابی گرم کنید. چه شومینه و چه شوفاژها را روشن کنید، هر دو رطوبت هوای خانه را میگیرند. این موجب خشک و ملتهب شدن پوستتان میشود که به مرور زمان منجر به پیری خواهد شد. استفاده از یک مرطوب کننده هوا, با خشکی هوا مقابله کرده و از خارش و پوسته پوسته شدن پوستتان جلوگیری میکند. گذاشتن یک حوله مرطوب روی شوفاژ یا یک کاسه آب سرد در اتاق، مقداری از رطوبت از دست رفته را برمیگرداند.

با نی نوشیدنی مینوشید

نوشیدن نوشیدنیهای تیره رنگ با نی میتواند از ایجاد لکه بر روی دندانهایتان جلوگیری کند اما همانطور که جمع کردن چشمها باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشمهایتان میشود، جمع کرند لبهایتان هم موجب ایجاد چروک زودرس دور دهانتان میشود. این اتفاق با کشیدن سیگار هم روی میدهد. از اینرو بهتر است نوشیدنیهایتان را از بطری داخل لیوان ریخته تا موقع نوشیدن از جمع کردن لبها خودداری کنید.

کل چربیها را از برنامه غذاییتان حذف میکنید

برای حفظ حس جوانی و ظاهر شاداب, کمی چربی لازم است. اسیدهای چرب امگا3 که در ماهیهای چرب (مثل سالمون) و بعضی آجیلها (مثل گردو و بذر کتان) یافت میشود پوست را نرم نگه داشته و قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ میکند و درنتیجه از بروز چین و چروک جلوگیری کرده و برای سلامت قلب و مغز نیز مفید است. آکادمی تغذیه و رژیم درمانی توصیه میکند که حداقل دو بار در هفته از ماهی در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

قوز میکنید

ساعتها پشت سر هم پشت کامپیوتر نشستن به مرور زمان باعث ایجاد فرمی زشت و قوزمانند در ستون فقراتتان میشود.

ستون فقرات به طور طبیعی شکلی S مانند متوازن دارد تا بتواند بدن را ثابت نگه داشته و از بدن محافظت کند. بد نشستن و ایستادن و قوز کردن, ستون فقرات را از این حالت طبیعی خود دور کرده و درنتیجه عضلات، دیسک کمر و استخوانها دچار فشار میشوند. درنتیجه آن معمولاً دچار درد و خستگی میشوید و ستون فقرات دچار پیری و بدشکلی دائمی میشود. با چک کردن و توجه به فرم بدنتان در طول روز (گوشها، شانه ها و لگن در حالت نشسته باید در یک خط صاف قرار گیرند) سعی کنید بدنتان را همیشه در وضعیت مطلوب نگه دارید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 13:52 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

شخصیت شناسی: کفش هایتان درباره ی شما چه می گویند

خودشناسی | شخصیت شناسی: کفش هایتان درباره ی شما چه می گویند اما آیا از چیزهای مختلفی که کفش هایتان درباره ی شما می گویند با خبرید؟ دانستن چیزهایی که کفش هایتان درمورد شما می گویند به فوق العاده بودن شما و پاهایتان بیشتر کمک می کند.
 

کفش ها یکی از بهترین دارایی های خانم ها هستند.

1. دمپایی لا انگشتی

اولین مورد از چیزهایی که کفش هایتان در مورد شما می گویند را با دمپایی لا انگشتی سر به زیر شروع می کنیم که می گوید: من همین حالا از ساحل، استخر یا حمام عمومی آمدم! و عاشق پاپوش های پلاستیکی ارزان قیمت ام. همچنین من یک دانشجوی بیچاره ام! آیا واقعاً کسی هم هست که نتواند این پاپوش ده هزار تومانی را تهیه کند؟ مخصوصا اگر در 60 رنگ مختلف هم به بازار عرضه شده باشد! کمد خوابگاه سال اول دانشگاهتان را به خاطر می آورید؟ درست است. پر از دمپایی های لا انگشتی با طیفی از رنگ های مختلف که با هر لباسی می توانستید ست کنید!

2. صندل

من کمی بیشتر از دمپایی لاانگشتی برای خودم احترام قائلم. من برای خرید کفش پول خرج می کنم ولی هنوز می خواهم بدانید که من یک بچه ی خونسرد و بی شتاب ام. همچنین در مورد هر چیز دیگری هم همین عقیده را دارم. من به شخصه افراد را بر حسب مارک و نام برندی که می پوشند قضاوت نمی کنم. همین صندل های بی نام و نشان، نه تنها به من احساس راحتی می دهند بلکه بسیار هم روی مد و امروزی هستند. هیچ احساس شرمی هم نمی کنم.

3. کفش های پاشنه بلند

سبک مورد علاقه ی بسیاری از خانم ها! با پوشیدن این کفش سراپا اعتماد به نفس می شوید. این کفش می گوید من قوی هستم و به چیزی که مردم درباره ی من می گویند اعتنا نمی کنم. من می خواهم تمام دنیا را تسخیر کنم. گاهی اوقات هم ممکن است بگوید: آخ! البته حواستان باشد که نگذارید هیچ وقت با صدای بلند این را بگوید. بالاخره راه رفتن با کفش های پاشنه بلند هم سختی های خودش را دارد! شما کفش پاشنه بلند می پوشید، پس شما یک زن خارق العاده هستید و بر دنیا حکومت می کنید!

4. کفش های پاشنه کوتاه

خواهر کفش های پاشنه بلند. ممکن است کوچک باشم اما هنوز هم اعتماد به نفس دارم. من در حال حاضر نمی خواهم از نامزدم، رئیسم و یا بقیه ی دوستانم بلندقدتر به نظر برسم. اما هم چنان دوست دارم این جمله را بشنوم که: وای! نمی تونم باور کنم که کفش پاشنه دار می پوشی! درسته، من کفش پاشنه دار می پوشم.

5. کتانی

من ورزشکارم! احتمالاً پر رنگ ترین چیزی که در ذهن شما پدیدار شده این است. هم چنین دوست دارم راحت باشم. باعث خوشحالی است که می بینم پوشیدن کتانی روز به روز رایج تر می شود. همیشه و هر کجا که باشید می توانید کتانی تان را با هر لباسی ست کنید، بدون اینکه مثل ورزشکاران وسواسی که یکسره در راه باشگاه هستند یا مثل تنبل ها به نظر بیایید. با این کفش می توانید همیشه در حال تغییر باشید!

6. کفش های تخت

من روی مد هستم. دوست دارم بامزه و تو دل برو به نظر بیایم. هم چنین یک پوشش راحت همراه با شلوار جین و پیراهن کرشمه دار و نیز یک لباس کار مدرن را ترجیح می دهم. همه ی ما پرنسس های کارتون های شرکت دیزنی را یادمان هست که قبل از شاهزاده شدنشان همین کفش های تخت را می پوشیدند! درست مثل من!

7. بوت

هوا خیلی سرد است. شاید من تنها کسی باشم که نمی تواند صبر کند تا این سرمای قطبی از زمین رخت ببندد. بنابراین خود را برای آمدن بهار آماده می کنم. دیگر نمی توانم صبر کنم تا آب و هوای بهاری و فصل پوشیدن صندل فرا برسد. همچنین بوت ها می گویند: من خودم و سبکم را بیشتر از آن دوست دارم تا اینکه با یک جفت کتانی کنار بیایم.

خیلی خب خانم ها، حالا بروید و سری به جاکفشیتان بزنید. شاید نیاز باشد آن را مطابق با شخصیتتان بروز کنید. درضمن هیچ زمانی برای خرید زمان بدی نیست. به نظرتان همین الان چطور است؟ کفش هایتان درباره ی شما چه می گویند؟


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 13:51 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

تاثیر ماه تولد بر عملکرد مغز

اخبار علمی | تاثیر ماه تولد بر عملکرد مغز ماه تولد می تواند بر عملکرد و همینطور ساختار سلول های مغزی و اعصاب تاثیر داشته باشد. اگر از خواندن این جمله شگفت زده شده اید، باید بدانید که مقاله ای با همین موضوع در مجله نورو ایمیج امریکا به چاپ رسیده است.
 

محققان دانشگاه کلمبیا و نیویورک در این تحقیق 536 نفر را با استفاده از تصویربرداری مغزی (ام.آر.آی) مورد بررسی قرار دادند.

محققان در تحقیقات خود به نتایج جالب توجه و تا حدودی عجیب دست یافتند؛ افرادی که در ماههای پاییز و زمستان به دنیا آمده اند به نسبت افرادی که در ماههای بهار و تابستان به دنیا آمده اند از هوش و حافظه بیشتری برخوردارند.

باهوش ها متولد چه ماهی هستند

این استدلال در لوب تمپورال یا لوب گیجگاهی که نیمکره های مخ را تشکیل می دهد، توجیه می شود. لوب تمپورال در زیر شیار جانبی (شیار سیلویوس) قرار دارد. در جلوی شیار جانبی، لوب فرونتال (لوب پیشانی) واقع شده است. لوب تمپورال مرکز درک شنوایی است. این ناحیه از نیمکره مخ در ادراک کلمات و اصوات نقش دارد. لوب گیجگاهی نقش مهمی در هوش و حافظه دارد.

در بررسی ها مشخص شد لوب تمپورال افرادی که در دو فصل پایانی سال (پاییز و زمستان) به دنیا آمده اند به نسبت افرادی که در دو فصل اول سال (بهار و تابستان) متولد شده اند، فعالیت بیشتری دارد. فعالیت بیشتر لوب تمپورال با افزایش هوش اشخاص در ارتباط است.

آیا این مطالعه پایه علمی دارد ؟

شاید برخی در صحت این تحقیق دچار تردید و شک شوند اما باید گفت این تحقیق در عین جالب بودن، حقیقت دارد و نتایج آن با عنوان، پیش بینی هوش متولدان ماه های سال با ام.آر.آی، در مجله نورو ایمیج آمریکا به چاپ رسیده است.

محققان دانشگاه آمریکا در روند بررسی های خود بر نتایج تحقیقاتی که در سال های 2005 و 2006 میلادی انجام شده بود، تاکید ورزیدند. مطالعه دیگری در سال 2005 در مجله روانپزشکی آمریکا به چاپ رسیده بود که از ارتباط بین بیماری اسکیزوفرنی و فعالیت تمپورال حکایت داشت.

بررسی های برگرفته از تست روانشناسی عصبی و تصویربرداری های مغزی نشان دهنده تفاوت هایی است که اغلب در لب قدامی مغز هیپوکامپ و لب گیجگاهی رخ می دهد.

اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی، اختلال روانی است که مشخصه آن از کار افتادگی فرآیندهای فکری و پاسخگویی است.

اشخاص مبتلا به این بیماری معمولا با توهم شنیداری، تکلم و تفکر آشفته و .. دست و پنجه نرم می کنند. احتمال ابتلا به این بیماری در افرادی که در فصل های پاییز و زمستان به دنیا آمده اند، بیشتر است. اما محققان با وجود تمام تحقیقات و بررسی ها معتقدند که این مطالعه جدید نیاز به بررسی و آزمایشهای بیشتری دارد.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 13:50 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

چگونه در عکس ها به بهترین شکل بیفتید

فوت و فن | چگونه در عکس ها به بهترین شکل بیفتید دوست دارید درباره ی فیگور گرفتن برای یک عکس عالی اطلاعاتی بدست بیاورید؟ آیا می خواهید بدانید که چه فیگورهایی شما را لاغرتر نشان داده و یا اینکه باید چه کار کنید تا غبغبتان در عکس نیفتد؟
 

اگر جواب شما به سؤالات بالا مثبت بود، ادامه ی این مطلب را از دست ندهید!

1. درست و قابل اعتماد بخندید

یک لبخند صادقانه، زیباترین و بهترین نتیجه را در عکس ها خواهد داشت. هنگامی که در حال عکس گرفتن از شما هستند، چیزی را تجسم کنید که شما را شاد می کند. یک لبخند زورکی، به ندرت قشنگ خواهد شد، پس به چیزی فکر کنید که شما را به خنده می اندازد یا به شما دلگرمی می دهد.

2. اجازه ندهید که از پایین از شما عکس بیندازند

اگر عکاس برای انداختن عکس شما به حالت نیم خیز ایستاده است، حداقل 4 قدم از او فاصله بگیرید. عکس گرفتن از پایین، کلی به وزن شما در عکس می افزاید، و عکستان هم خوب از آب در نمی آید. بهترین حالت برای عکاس شما، این است که بالاتر از سطحی که شما قرار دارید یا حداقل دقیقاً از روبروی شما عکس بیندازد.

هنگامی که عکس شما از این موقعیت های استاندارد گرفته شود، لاغرتر و زیبا تر بنظر می رسید.

3. بدنتان را بچرخانید

باسنتان را بچرخانید تا یک طرف بدنتان کاملاً رو به عکاس باشد. این ژست بدن شما را لاغر و کشیده تر نشان خواهد داد. برای اینکه عکسی عالی بدست بیاید و فیگوری خوب بگیرید، باید شانه هایتان را هم خلاف جهتی که باسنتان را چرخانیده اید بچرخد.

4. غبغب تان را مخفی کنید

کمی چانه تان را جلوتر ببرید و کمی هم پایین تر بیاورید، در این حالت از غبغبتان خلاص خواهید شد. غبغب، ممکن است حتی در لاغرترین افراد هم در عکس ها به نمایش گذاشته شود. بنابراین مراقب باشید که چانه تان چگونه در مقابل دوربین قرار گرفته است.

5. همراه چه چیزی عکس می اندازید

چه چیزی نگه داشته اید؟ آیا می دانید که اگر در عکسی که انداخته اید یک شیشه ی آب جو یا نوشیدنی الکلی در دستتان باشد، مثل افرادی که دائم در مهمانی ها پلاس هستند بنظر می رسید؟ شاید این چیزی نباشد که انتظارش را دارید، پس مراقب چیزهایی که در دست گرفته اید یا نزدیکش ایستاده اید باشید.

اگر عکسی که می گیرید، برایتان مهم است، هیچ وقت نزدیک یا همراه با چیزهایی عکس نیندازید که توجه را از شما دور می کند.

شما برای خوب فیگور گرفتن چه ایده هایی دارید؟ تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:عکاسی,عکس,ترفند, | 13:49 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

چگونه یک مرد را عاشق خودتان کنید

فوت و فن | چگونه یک مرد را عاشق خودتان کنید آیا شما عاشق پسری شده اید که دوست داشته باشید او هم همین حس را به شما داشته باشد. روش های زیر برای این منظور بسیار مفیدند
 

روش 1:

اولین کاری که باید انجام بدهید این است که از اطرافیان بپرسید که سایت ارتباط جمعی مثل Face book و My Space دارد یا نه؟

این روش بهترین راه برای فهمیدن علایق او در موسیقی، فیلم و ایده های عمومی است. شما می توانید از این اطلاعات برای شروع یک بحث داغ در آینده استفاده کنید.

روش 2:

باید متوجه شوید که او از چه تیپ دختری خوشش می آید. یادتان باشد اکثر مردها قبل از اینکه عاشق شخصیت شما شوند عاشق ظاهر شما می شوند. اگر شما در مورد ظاهرتان اعتماد به نفس ندارید سعی کنید روی آن کار کنید.

از شر جوش ها خلاص شوید، چند کیلو وزن کم کنید اگر تاریخچه دختر قبلی را بدانید خیلی به شما کمک می کند و اینجاست که شبکه اجتماعی کمک می کند.

روش 3:

باید شرایط یک ارتباط ساده را فراهم کنید یک دوست در حد سلام و خداحافظ باشید. از دوستان مشترک برای دستیابی به این قضیه استفاده کنید. اگر دوستتان را در حال صحبت با وی می بینید شما هم وارد بحث شوید، دوستتان زحمت معرفی شما را به دوش می کشد. وقتی که او را می بینید خوشحال باشید و سلام کنید.

روش 4:

هر باری که او را می بینید بحث را به سمت اینترنت و کامپیوتر بکشانید و از او بپرسید که یاهو مسنجر دارد یا نه؟

روش 5:

باید چند مایل جلوتر قدم بگذارید. کارهای کوچکی برای اینکه توجه او را جلب کنید انجام دهید. به او ثابت کنید که همیشه در هر حالی برای وی هستید از حرف زدن گرفته تا قرض گرفتن چیزی بسیار کوچک. آیا او علاقمند به ورزش است؟ اگر اینطور است پس منتظر چه چیزی هستید؟ حوله ای فراهم کنید و یک شیشه آب معدنی هم همراه داشته باشید. به او نشان می دهید که دوستش دارید بدون اینکه حرفی از زبان شما شنیده باشد.

روش 6:

پسر ها دوست دارند که به دختر ها آرامش دهند پس بگذارید حس مرد بودن را تجربه کند. دست از کنترل کردن آنها بردارید، آنوقت خواهید دید که چگونه در شرایط سخت از شما محافظت می کند. به او اجازه بدهید که حس کند می تواند در خوب کردن حال شما نقش مهمی داشته باشد.

روش7:

پسرها دخترانی را دوست دارند که خودشان هستند. پس سعی کنید طبیعی و نرمال رفتار کنید. باعث خندیدن آنها شوید. خوشحال و شاد باشید و از جلب توجه زیادی دوری کنید.

روش 8:

به پسری که شیفته شما شده است فرصت دهید تا قدمی بر دارد. نظر دوستانتان در مورد اینکه او به شما علاقه دارد یا نه اکثر وقت ها درست از آب در می آید. سعی کنید؛ سخت به دست بیایید اما همیشه صادق باشید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:پسر,مرد,ارتباط,دختر,علاقه,دوست داشتن, | 13:47 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

چه کار کنیم ناخن هایمان سریع تر رشد کند؟

آرایش و زیبائی | چه کار کنیم ناخن هایمان سریع تر رشد کند؟ فرصت زیادی برای صبر کردن ندارید؟ چند وقت دیگر یک عروسی یا مهمانی پیش رویتان است، تصمیم هم دارید که ناخن هایتان را مانیکور زیبایی کرده و خودنمایی کنید، اما متوجه شده اید ناخن هایتان خیلی کوتاه است!
 

 

نگران نباشید، ما نکاتی را به شما خواهیم آموخت که چکار کنید ناخن هایتان سریع تر رشد کند تا بتوانید مانیکور یا پدیکور مورد علاقه تان را انجام دهید.

- در کنار مصرف غذاهای پر ویتامین، باید مکمل های ویتامین نیز مصرف کنید تا میزان مورد نیازتان به ویتامین های A، B، C و D تامین شود. این ویتامین ها نه تنها باعث بهبود سرعت رشد ناخن هایتان می شوند، بلکه ناخن هایتان را نیز تقویت می کند.

- فعالیت هایی مانند نواختن پیانو یا تایپ کردن یا هر کاری که جریان خون را در انگشتان شما افزایش دهد در تسریع رشد ناخن های شما راهی موثر خواهد بود.

- دستانتان را بطور منظم با مرطوب کننده, چرب کرده و کاتیکل هایتان را نیز با کرم ناخن چرب کنید. روی ناخن هایتان هم یک لایه لاک محافظ بزنید تا از شکستن یا شکافتنشان جلوگیری شود.

- اگر به سوهان کشیدن ناخن هایتان علاقه دارید، باید مدتی این کار را کنار بگذارید. زیاد سوهان کشیدن ناخن ها، ممکن است از رشد سریع آنها جلوگیری کند.

- نکته ی دیگر برای سرعت دادن به رشد ناخن ها این است که آنها را به مدت 10 دقیقه در آب پرتقال فرو ببرید، سپس آنها را آب بکشید! از آنجایی که آب پرتقال حاوی اسید فولیک و ویتامین C است، به رشد ناخن هایتان کمک خواهد کرد. این راه جزو یکی از برترین راه ها برای تسریع رشد ناخن ها به حساب می آید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:ناخن,رشد,فوت و فن,تقویت, | 13:45 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

راهنمای خرید کفش برای کودکان نوپا

فوت و فن | راهنمای خرید کفش برای کودکان نوپا شاید برای نوزادان و بچه هایی که هنوز راه نمیروند، کفش فقط نقش زیبایی و گرم نگه داشتن پاهای آن ها را داشته باشد. اما به محض این که بچه ها به سن راه رفتن می رسند، به کفش مناسب نیاز دارند. کفشی که کاملا استاندارد باشد و مشکلی برای پاهای آن ها ایجاد نکند و در عین حال زیبا باشد و زیبایی لباس شان را کامل کند.
 

در خرید کفش مناسب برای فرزندتان تا می توانید دقت کنید، چون پای بچه ها تازه دارد شکل می گیرد و انتخاب کفش نامناسب ممکن سلامت پای آن ها را برای همیشه تحت تاثیر قرار دهد.

این راهنمای کوچک به شما کمک می کند بهترین و زیباترین کفش را برای پاهای کوچک فرزندتان تهیه کنید.

پاهایی نرم و کوچک و ظریف

تاندون، ماهیچه و استخوان های پای نوزادان هنوز نرم است و توانایی تطبیق با کفش را ندارد. اگر برای کوچولوی نوزادتان کفش می خرید، بیشتر از هر چیزی باید به نرم بودن کفش ها دقت کنید تا وقتی فرزند شما شروع به راه رفتن نکرده عملا به کفش نیازی ندارد و کفش های مناسب نوزاد معمولا شبیه جوراب هستند و برای گرم نگه داشتن پای او استفاده می شوند. از خرید کفش های سفت و کوچکی که پای کوچولوی شما را فشرده می کنند برای زیر 6 ماهگی اجتناب کنید.

کمک کنید بایستد

وقتی کوچولوی شما شروع به راه رفتن می کند تعادل زیادی ندارد و مدام در معرض افتادن قرار دارد. وقتی کودک بدون کفش راه می رود، کف پای او اصطکاک لازم را برایش به وجود می آورد. اما وقتی کفش می پوشد، کف کفش باید از افتادن او جلوگیری کند. پس دقت کنید کفشی برای کودک تان بخرید که کف لیز نداشته باشد. کف لیز کفش، اعتماد به نفس راه رفتن را از کودک شما می گیرد. بعضی از کفش های کودک، کف شیاردار دارند. می توانید از این کفش ها استفاده کنید.

هر 4 ماه یک بار

درست است که به خاطر سلامت پای کودک، بهتر است صرفه جویی در خرید کفش را کنار بگذارید، اما پای کودک شما خیلی زود بزرگ می شود. بعضی از خانواده ها عادت دارند برای فرزندشان کفش بزرگتر می خرند تا بتواند مدت بیشتری آن را بپوشد. اما پیشنهاد ما این است که کفش ارزان تر و به جای آن اندازه تر بخرید.

کفش بزرگ باعث ناراحتی کودک خواهد شد. بهتر است از خرید چند کفش رنگارنگ اجتناب کنید و به جایش یک کفش بهتر برای فرزندتان بخرید. پای کودک شما آنقدر زود رشد می کند بعضی از کفش ها بدون اینکه فرصت کنید آن را به کودک بپوشانید، برای او کوچک می شوند. متخصصان می گویند به طور متوسط باید هر 4 ماه یک بار برای کودک تان کفش بخرید.

کفشی برای اعتماد به نفس

کفش های زیپ دار، بندی یا چسبی محافظت بیشتری از پای کودک شما می کنند و مناسب تر هستند. علاوه بر این، راحت تر باز و بسته می شوند و کودک شما برای پا کردن آن ها بهانه نخواهد گرفت. کفش های جلو باز, ممکن است باعث پیچ خوردن پای کوچولوی شما شوند.

وقتی کودک شما به سنی می رسد که بتواند خودش کفش بپوشد، بهتر است برای او کفشی بخرید که به جای بند، چسب داشته باشد. بچه ها معمولا دوست دارند کارهای شخصی شان را خودشان انجام دهند. بستن بند برای بچه ها کمی سخت است اما چسب کفش را می توانند خودشان به راحتی بچسبانند. سپردن این کار به کودک، باعث اعتماد به نفس او خواهد شد.

استانداردها را رعایت کنید

بهتر است کفشی که برای کودک تان می خرید کف محکمی داشته باشد اما رویه کفش بهتر است نرم و انعطاف پذیر باشد. کفش را چند بار با دستتان تا کنید تا ببینید راحت خم و راست می شود یا نه. اگر کفش چرم یا لاستیکی می خرید بهتر است از کفش هایی استفاده کنید که درون آن ها یک لایه پارچه کار شده. پارچه نمی گذارد پای کوچولوی شما در کفش عرق کند و اذیت شود.

آیا اندازه است؟

بزرگترها به راحتی تشخیص می دهند که چه کفشی اندازه پای آن هاست اما معمولا کوچولوها متوجه نمی شوند که کفش اندازه پای آن ها هست یا نه. بارها پیش می آید که بعد از خرید تازه می فهمید که کفش برای فرزندتان کوچک یا بزرگ است. برای تشخیص درست اندازه کفش چند راه دارید.

اول این که دو لنگه کفش را به کودک بپوشانید و از او بخواهید راه برود. دقت کنید که موقع راه رفتن کفش از پای کودک شما خارج نشود.

با انگشت، جلوی پای کودک را لمس کنید. انگشت پای کودک باید حدود یک سانتی متر از جلوی کفش فاصله داشته باشد.

راه دیگر این است که انگشت کوچک تان را از پشت در کفش فرو کنید.

انگشت شما باید در پشت کفش جا بگیرد. بعضی از بچه ها پاهای تپلی دارند. دقت کنید که وقتی کفش پای بچه می شود روی آن فشار نیاورد. جمله معروف جا باز می کند را از هیچ فروشنده ای قبول نکنید. علاوه بر این، فراموش نکنید که مخصوصا برای کفش های زمستانی، باید حتما کفش را با جوراب ضخیم امتحان کنید، چون ممکن است بعد از پوشاندن جوراب، کفش برای فرزندتان تنگ شود.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:کفش,کودک,کفش کودک,سلامت,پا,راهنما, | 13:43 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

صف طولانی فارغ التحصیلان بیکار

اجتماعی | صف طولانی فارغ التحصیلان بیکار تعداد بالای فارغ التحصیلان بیکار در کشور نگران کننده است. موضوعی که چندی پیش جواد هروی، رئیس کمیته آموزش عالی مجلس نیز به آن اشاره کرد و با ابراز نگرانی از این موضوع تاکید کرده که رشته های دانشگاهی بر اساس نیاز کشور در نظر گرفته نشده اند به همین علت در حال حاضر آمار فارغ التحصیلان بیکار نگران کننده است و این بدین معنی است که پس از این همه سال نیاز بازار کار شناخته نشده است.
 

دکتر داور شیخاوندی، استاد جامعه شناسی کشور به تفکیک میزان بیکاران رشته های مختلف اشاره کرد و گفت:

بر اساس آمار تا 30 درصد از فارغ التحصیلان پزشکی بیکارند و این بیکاری در زنان فارغ التحصیل پزشکی بیشتر است زیرا پزشکان زن فرصت رفتن به شهرهای دیگر را کمتر دارند.

آمار مهندسان بیکار نیز 20 درصد فارغ التحصیلان این رشته هاست، آنان حتی گاهی به کارهای ساده ای مانند کارگری می پردازند این درحالی است که در سایر رشته ها بخصوص رشته های علوم انسانی میزان فارغ التحصیلان بیکار بیشتر است. به گفته وی ابتلا به مواد مخدر، ناامیدی و افسردگی از آثار کمبود شغل در جامعه است و به همین علت عده زیادی از جوانانی که شغل ندارند دچار تضادهای جدی با خانواده و جامعه می شوند.

این جامعه شناس بیکاری جوانان امروز را محصول نداشتن سیاست های بلند مدت دانست و متذکر شد:

این مشکل همچنان ادامه پیدا کرده و دولت هم امکان درمان این معضل را ندارد زیرا اشتغال فارغ التحصیلان در گروی سرمایه گذاری است اما به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد امکان اصلاح اوضاع کم است و نباید این نکته را فراموش کرد که نتایج هر سرمایه گذاری در زمان حال چندین سال بعد و به تدریج دیده می شود.

کار و فارغ التحصیلان

تحصیلات عالی خوب است یا بد؟

شیخاوندی گفت: نباید از این نکته غافل شد که ارتقای فرهنگ کشور و پیشرفت جامعه در گرو ارتقای سطح تحصیلات است تا به این طریق جوانان با کسب علم، هنر و دانشی که آموخته اند بتوانند آینده بهتری برای خود بسازند.

وی با اشاره به موج ورود به دانشگاه ها طی چند سال گذشته گفت: عده ای از جوانان امید داشتند تا با تحصیلات بالاتر موقعیت بهتری برای اشتغال و ازدواج پیدا کنند غافل از آنکه ارزش آموزش عالی به علت نبود کار پایین آمده است. متأسفانه امروز تعداد افرادی که در مقطع دکتری تحصیل می کنند نیز بسیار بیشتر از نیاز جامعه است ولی دانشگاه ها بدون توجه به این موضوع اقدام به پذیرش بالای دانشجویان در مقطع دکتری می کنند غافل از اینکه این افراد پس از فارغ التحصیلی بازار کار نخواهند داشت.

این استاد دانشگاه به راهکارهای ممکن برای رفع بیکاری خیل عظیم جوانان فارغ التحصیل اشاره کرد و گفت: برای برون رفت از مشکلات فعلی در درجه نخست, سرمایه گذاری در داخل ایران لازم است همچنین می توانیم نیروهای انسانی متخصص را برای مدتی به دیگر کشورها بفرستیم تا به این طریق از تعداد بیکاران کشورمان کمتر شود.

وی تاکید کرد: اگر واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم متوجه می شویم که اگر در سال، بیست درصد از جوانان را شاغل و به نسبت آنان سرمایه گذاری کنند باز هم هرسال به تعداد جوانان بیکار اضافه خواهد شد زیرا جوانان جدیدتری فارغ التحصیل شده و در صف انتظار اشتغال می ایستند. البته این نکته بسیار قابل توجه است که برای اشتغال هر نفر میلیون ها تومان سرمایه گذاری لازم است.

شیخاوندی با تصریح بر این واقعیت که اشتغال جوانان معمای هزار تو و پیچیده ای است، گفت: ورود و سرمایه گذاری خارجی ها به ایران و در نتیجه سرمایه گذاری کلان برای جوانان نیازمند حداقل چند سال انتظار است و متأسفانه تاکنون چنین امکانی فراهم نشده است و به همین دلیل به خانواده ها فشار بیشتری وارد می شود و به تبع آن سن ازدواج جوان ها بالا رفته و تعداد مجردان به نحو چشم گیری افزایش یافته است.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:کار,شغل,بیکاری,فارغ التحصیل,اشتغال,جوانان,تحصیل, | 13:41 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

5 کار برای اینکه مردم بیشتر دوست مان داشته باشند

روانشناسی | 5 کار برای اینکه مردم بیشتر دوست مان داشته باشند در این مقاله می خواهیم 5 راه ساده و رایگان برای شما بگوییم تا مردم بیشتر به سمت تان بیایند و بیشتر دوست تان داشته باشند.
 

1- سلام کردن و احوالپرسی :

اصلا منظورم این نیست که با همه صمیمی باشیم، ولی یکی از مهمترین کارهایی که برای مردم ارزش دارد سلام کردن و احوالپرسی با آنهاست، زیاد دیده ام مخصوصا آپارتمان نشینان و برج نشینان در شهر بزرگی مثل تهران همسایه ها نه تنها همدیگر را نمی شناسند، بلکه حتی سلام هم به هم نمی کنند.

سلام کردن هم محبت مردم را جلب می کند و هم روی اعتماد به نفس ما اثر مثبت دارد، از همین فردا سعی کنید به تعداد افراد بیشتری مخصوصا دور و بری ها سلام کنید و اثر مثبت آن روی اعتماد به نفس خود را ببینید.

2- انجام دادن کارهای شخصی :

تا جایی که می توانید سعی کنید کمتر از مردم درخواست داشته باشید و کارهای شخصی را خودتان انجام دهید، حتی از نزدیکان و خانواده خود هم سعی کنید کمتر درخواست داشته باشید، خواسته های کمتر از مردم انسان را دوست داشتنی تر می کند.

3- امر و نهی نکردن :

امر و نهی کردن زیاد بر خلاف تصور رایج نه تنها کسی را بالا نمی برد بلکه از عزت نفس فرد نیز می کاهد، بسیار دیدم شوهران و پدرانی را که مدام دستور می دهند و امر و نهی می کنند و معتقدند با این کار ارزش آنها بالاتر می رود، در حالی که کاملا برعکس است، چرا که هر چه تعداد امر و نهی بالاتر برود، پذیرش آن کمتر می شود.

امر و نهی در شرایط خاصی باید باشد و اگر هر زمان بخواهید از آن استفاده کنید کم کم حرف شما کم اهمیت می شود و ارزش خودتان نیز پایین می آید، پس از امر و نهی در شرایطی بسیار خاص و به ندرت استفاده کنید.

4- غر نزدن و انتقاد نکردن :

این مورد هم بسیار جالب است، افراد از شرایط کشور و شرایط مالی و ... انتقاد می کنند و فکر می کنند با این کار ارزش آنها بالا می رود، به اصطلاح در جامعه ما هر کس منتقدتر باشد یعنی فرد باسوادتری است، ولی این دید صحیح نیست.

کسی که مدام غر میزند و انتقاد می کند در واقع ناتوانایی خود را بیان می کند و عدم توانایی مدیریت شرایط، مردم به کسانی علاقمند هستند که حرف های خوب می زنند و اهل غر زدن نیستند، چرا که از انتقاد و غر زدن اشباع شده اند، بنابراین تمایل شان به کسانی که حرف های مثبت و غیر منفی می زنند بیشتر است.

5- بیان خوبی های دیگران :

مردم دوست دارند خوبی هایشان بیان شود و فراموش نشود، از این ویژگی به بهترین نحو استفاده کنید، اگر کسی خوبی به شما کرده بارها از او تشکر کنید و وقتی او را می بینید یا در جمع خوبی هایی که از او دیده اید را بیان کنید، بدترین کار ممکن بیان خوبی های خودتان در جمع است، مردم از آدمهایی که از خودشان تعریف می کنند به تدریج متنفر می شوند. بهترین کار برای دوست داشته شدن توسط مردم بیان خوبی هایشان است.

امیدوارم شما هم با بکارگیری این راهکارهای رایگان و ساده، ارتباط بهتری با اطرافیان خود داشته باشید و از این ارتباط لذت ببرید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:ارتباط,محبت,آرامش,دوست داشتن,رابطه ی اجتماعی, | 13:39 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

10 روش برای خانه تکانی ذهن

روانشناسی | 10 روش برای خانه تکانی ذهن ذهن انسان نمودی از آگاهی ،هوش و تجربیات ماست. ذهن معجزه زندگی ماست که می تواند مسیر پیشرفت و شادابی ما را فراهم آورد و هم می تواند باعث درجا زدن، خستگی و بی تحرکی زندگی ما شود.
 

خانه تکانی ذهن از آن کارهایی است که اگر هر از چند گاهی آن را انجام دهیم احساس سرزندگی و شادابی بسیاری خواهیم کرد. ذهن در واقع ترکیبی از مجموعه اندیشه، ادراک، حافظه، احساسات، امیال، تخیل و کلیه فرایند شناخت ناخودآگاه است برای اینکه ذهن بهتری داشته باشیم کافی است موراد زیر را تک به تک مد نظر داشته باشیم:

تمرکز ، ذهن ، اندیشه

1. خلاص شدن از آشغال ها

بله در ذهن هر یک از ما دور ریختنی ها و یا به اصطلاح آشغال های فراوانی وجود دارد. فراموشی به معنی از دست دادن خاطره ها و تجربه هاست. درحالی که مقصود ما خالی کردن ذهن از آشغال ها و آن چیزی است که به ذهن شما آسیب می زند.

اگر موفق شویم ذهنمان را از آنچه آزاردهنده و بی ثمر است خالی کنیم جا برای فراگیری مطالب جدید باز می شود.

2. تغذیه مناسب

منظور از تغذیه هم جنبه رایج آن یعنی مصرف مواد غذایی ارگانیک و مفید فایده برای ذهن است که متخصصان تغذیه لیست های فراوانی از مواد غذایی مفید برای ذهن ارائه کرده اند و هم تغذیه معنوی مناسب برای یک ذهن اعم از کالاهای فرهنگی شامل کتاب، فیلم، موسیقی، تئاتر و… می شود که ذهن ما به آن به شدت نیاز دارد.

3. تمرکز

هنگام انجام هر کاری فقط بر روی همان کار تمرکز کنید. به نظر کار سختی است مخصوصا برای خانم ها، موقع آشپزی، خرید، کار، تفریح، سخن گفتن با دوستان و … اگر هرکاری که می کنید فقط بر روی همان کار تمرکز کنید و ذهنتان معطوف به همان کار باشد هم کارهایتان را بهتر انجام می دهید هم ذهنتان بهتر عمل خواهد کرد.

4. لحظات ویژه ذهن

تمام تمرینات تمرکزی، یوگا و فنون ویژه ذهن برای لحظاتی است که در آن هیچ کس نباشد. اگر بتوانید روزی 10 دقیقه ذهنی خالی داشته باشید. یعنی ذهنی آرام که به هیچ چیزی فکر نمی کند آنوقت یک استراحت عالی به ذهنتان داده اید که زمینه بهبود عملکرد ذهنتان را فراهم کرده است. برای این کار روزی 10 دقیقه در فضایی که هوا در آن جریان دارد به شکل کاملا راحتی بنشینید و یا دراز بکشید در طول این مدت تنها بر روی تنفس و دم و بازدم خودتان تمرکز کنید و به هیچ چیز دیگری فکر نکنید بعد از این زمان احساس آرامش خواهید کرد.

5. نگاهی نو

هر از چند گاهی نگرش به مسائل از دیدگاه تازه, زوایای پنهان زیادی را برای ما آشکار می کند و سبب می شود تا تصمیمات بهتری بگیریم. سعی کنید به مسائل با شیوه ای نو نگاه کنید.

6. ورزش

ورزش مستمر و روزانه باعث بهبود عملکرد ذهن می شود، پزشکان تاکید دارند پیاده روی منظم و مداوم در تقویت حافظه نقش قابل ملاحظه ای دارد. این متخصصان می گویند 40 دقیقه پیاده روی آرام, به مدت سه نوبت در هفته می تواند باعث افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز شود که بخش حافظه و خاطرات را در این عضو مهم در کنترل دارد و عملکرد ذهن را در انسان حتی با بالا رفتن سن، بهبود بخشد.

7. در کار دیگران دخالت نکنید مگر اینکه کمک بخواهند

بیشتر ما با مداخله در امور دیگران، برای خود و آنها مشکلاتی ایجاد می کنیم. ما معمولاً به این دلیل در کار آنها مداخله می کنیم که معتقدیم راه ما، بهترین راه است. ما تصور می کنیم که منطق ما بهترین منطق است و کسانی که مطابق طرز فکر ما عمل نمی کنند، باید مورد انتقاد قرار بگیرند و به مسیر درست (که همان مسیر ماست) هدایت شوند. این طرز فکر، وجود فردیت را انکار می کند و ذهن ما را خسته و بیمار می نماید.

8. ببخشید و فراموش کنید

این روش، بهترین راه برای رسیدن شما به آرامش ذهنی است. ما اغلب به دلیل اینکه کسی به ما توهین کرده یا به ما ضرری رسانده است، احساسات ستیزگی را در قلب خود افزایش می دهیم. ما شکایت ها و گلایه ها در خود را پرورش می دهیم و نتیجه آن برای ما، تنها بی خوابی، زخم معده و افزایش فشارخون است. توهین یا صدمه ممکن است یک بار اتفاق بیفتد، اما با تشدید شکایات، مدام آن را به خود یادآوری می کنیم. شما باید به سرعت این عادت بد را ترک کنید.

9. خودتان را مطابق با محیط پیرامون خود تغییر دهید

اگر سعی کنید فقط محیط را تغییر دهید، موقعیت هایتان را از دست خواهید داد. به جای آن، سعی کنید خودتان را مطابق با محیط اطراف خود تغییر دهید. به محض انجام این کار، حتی محیط پیرامون تان که با شما سر جنگ داشت، به طور اسرارآمیزی، تغییر می کند و با شما همسو و هماهنگ می شود.

10. به اندازه توان خود مسئولیت به عهده بگیرید

لازم است این پند، همیشه در خاطرتان بماند. ما اغلب تمایل داریم بیشتر از توان مان مسئولیت برعهده بگیریم؛ انگار این امر، ذهن و منیت ما را راضی می سازد، اما شما که حدود خود را به خوبی می شناسید، چرا کار بیشتری را تحمل می کنید که نگرانی بیشتری را برای شما در بر خواهد داشت؟ شما نمی توانید با فعالیت های بیشتر، ذهن خود را به سمت آرامش سوق دهید؛ بنابراین درگیری های اضافی را کاهش دهید و اوقات خود را صرف دعا، درون نگری آرامش و سکوت نمایید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:آرامش,ذهن,تفکر,خانه تکانی, | 13:37 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

لوازم آرایشی عمر را کوتاه می کند

سلامت و پزشکی | لوازم آرایشی عمر را کوتاه می کند مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد که استفاده از لوازم آرایش در دوره جوانی خطر مرگ زود هنگام در میانسالی را تا 2 برابر افزایش می دهد.
 

به گفته ی محققان استفاده از لوازم آرایشی باعث غلیظ شدن خون بدن می شود که این امر منجر به بیماری های قلبی و کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن و سایر مشکلات سلامتی می شود.

بررسی ها نشان می دهند، بیشتر خانم ها بر این باورند که به کمک محصولات آرایشی زیباتر می شوند ولی اگر بدانید که استفاده از لوازم آرایشی به مرور زمان باعث مرده شدن سلول هایتان می شود باز هم آن ها را استفاده می کنید؟

گفتنی است، محققان با بررسی مواد شیمیایی و رنگ های موجود در لوازم آرایش در تمامی برندها حتی مرغوب و معتبر آنها دریافتند که محصولات آرایشی به دلیل دارا بودن ترکیبات سمی برای سلامت مضر هستند و باعث پیری پوست و بروز لکه های قهوه ای و چین و چروک در نواحی مختلف صورت می شوند.

نتایج مطالعات نشان می دهند مواد موجود در لوازم آرایشی حتی باعث بروز مشکلات ژنتیکی در سن های بعدی نیز می شوند و می توانند زمینه بروز سرطان و مرگ زود رس را فراهم کند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:پیری,لوازم آرایشی,آرایش,کوتاهی عمر, | 13:33 | نویسنده : علیرضا زینالپور |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.